5/5 - (1 امتیاز)

هزینه زندگی در قبرس شمالی ۲۰۲۴

هزینه زندگی در قبرس شمالی ۲۰۲۴ به طور کلی به نسبت ایران پایین تر است. در قبرس شمالی هزینه های زندگی روزمره مانند خورد و خوراک، رفت و آمد، هزینه پوشاک و… به لیر ترکیه است که یکی از مزیت های زندگی در قبرس شمالی می باشد. در این مقاله به بررسی کامل تمامی هزینه های زندگی در قبرس شمالی می پردازیم تا بتوانید قبل از مهاجرت بهترین تصمیم را بگیرید.

به طور کلی هزینه های زندگی در قبرس شمالی را به شش دسته تقسیم می کنیم:

  1. هزینه های خورد خوراک
  2. هزینه های منزل
  3. هزینه های مربوط به انرژی
  4. هزینه های حمل و نقل
  5. هزینه های درمان و دارو
  6. هزینه تحصیل

در ادامه به بررسی جزئیات هر کدام می پردازیم.

 

1. هزینه های خورد و خوراک

بیشتر مواد غذایی در قبرس شمالی ارگانیک هستند و کیفیت محصولات لبنی و گوشتی به نسبت ایران بسیار مرغوب تر و متفاوت هست. به طور کلی میانگین هزینه های خورد و خوراک ماهیانه برای یک ماه زندگی در قبرس شمالی (Dec. 2023 – آذر ۱۴۰۲) برای یک خانواده دو نفره ۸۰۰۰ لیر در ماه است. که این هزینه برای یک سبد غذایی کامل می باشد.

در جدول زیر قیمت برخی از مواد غذایی اولیه (در تاریخ Dec. 2023 – آذر ۱۴۰۲) را می توانید بررسی کنید:

مواد غذایی قیمت
گوشت ۳۵۰ لیر (کیلوگرم)
مرغ ۱۲۰ لیر (کیلوگرم)
تخم مرغ ۱۱۰ لیر ( ۳۰ عددی )
ماست ۶۰ لیر (۱.۵ کیلو)
شیر ۳۰ لیر ( یک لیتر)
نان ۱۰ لیر هر عدد
روغن ۷۰ لیر ( یک لیتر)
سیب زمینی ۳۰ لیر (کیلوگرم)
برنج ۵۰ لیر (کیلوگرم)

نکته حائز اهمیت وجود مارکت هایی با قیمت به صرفه تر و بدون مالیات است. یکی از خدمات واحد همیار مشتری شرکت سرمایه گذاری کارگر استفاده رایگان از سرویس خرید و رفت و آمد به بزرگترین مارکت بدون مالیات یعنی فروشگاه “ارول کو” – Erülkü Süpermarket است که مشتریان می توانند ماهیانه از این سرویس رایگان بهره‌مند شوند.

2. هزینه های منزل

یکی از مزیت های زندگی در قبرس شمالی این است که اجاره ملک به پوند انگلستان می باشد که شما می توانید با اجاره دادن یک خانه در قبرس شمالی تقریبا هزینه های زندگی خود را به راحتی تامین کنید. به عنوان مثال در آذر ماه ۱۴۰۲ (DEC 2023) هزینه اجاره یک واحد استودیو در قبرس شمالی ماهانه از ۴۰۰ پوند انگلستان و یک واحد یک خواب از ۵۰۰ پوند شروع می‌شود که معادل ۱۰٫۰۰۰ تا ۱۸٫۰۰۰ لیر ترکیه می‌باشد. در قبرس شمالی به طور کلی اجاره ماهیانه را ۶ ماه به ۶ ماه یا یک ساله پرداخت می کنند و چیزی به نام رهن وجود ندارد و تنها برابر با یک ماه ارزش اجاره مبلغی اضافه تر به عنوان دیپوزیت پرداخت می شود که بعد از اتمام قرارداد به مستاجر برگردانده می شود. در مورد جزئیات بیشتر هزینه ها می‌توانید از مشاوره رایگان سرمایه گذاری در قبرس شمالی شرکت کارگر استفاده نمایید و با ما تماس بگیرید.

3. هزینه های مربوط به انرژی

در قبرس شمالی هزینه های برق و انرژی از ایران بیشتر است. به طور میانگین در ماه های پیک گرما و پیک سرما که در مجموع ۴ ماه از سال است مصرف و هزینه های برق بیشتر است. به طور میانگین هزینه برق برای یک واحد یک خواب در آذر ماه ۱۴۰۱ یا Dec. 2023 حدود ۱۰۰۰ لیر در ماه است.

هزینه آب به نسبت برق بسیار پایین تر است و به دو بخش تقسیم می شود آب لوله کشی و آب آشامیدنی. میانگین هزینه
آب لوله کشی ۳۰۰ لیر در ماه است و آب آشامیدنی ۲۰ لیتری، ۴۰ لیر است که برای یک خانواده دو نفره ۲۰۰ لیر در ماه هزینه دارد که در مجموع هزینه آب ۵۰۰ لیر است. هزینه  کپسول گاز ۳۵۰ لیر است که هر کپسول برای دو تا سه ماه مورد استفاده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و  مشاهده مطلب گاز و آب در قبرس شمالی کلیک کنید.

4. هزینه های حمل و نقل

در قبرس شمالی حمل و نقل عمومی به نسبت ایران ضعیف تر است و مترو وجود ندارد. هزینه های اتوبوس های بین شهری (آذر ماه ۱۴۰۲) ۱۰۰ لیر می باشد که این هزینه برای اتوبوس های دانشگاه به صورت رایگان می باشد که مورد استفاده برای دانشجویان در ساعت های محدود می باشد.

هزینه های حمل و نقل در قبرس شمالی

هزینه های حمل و نقل در قبرس شمالی

هزینه خرید ماشین در قبرس شمالی بسیار به صرفه می باشد به طوری که قیمت یک نیسان جوک ۱۲ هزار پوند معادل ۶۰۰ میلیون تومان (آذر ماه ۱۴۰۲) می باشد. هزینه بنزین در قبرس شمالی برای هر لیتر ۳۲ لیر می باشد. به طور میانگین و با توجه به نزدیکی فاصله شهرها به هم ۳۰۰۰ لیر هزینه بنزین در ماه می باشد.

5. هزینه های درمان و دارو

شما با اخذ اقامت قبرس شمالی می توانید به صورت رایگان از خدمات درمانی بیمارستان های دولتی قبرس شمالی استفاده کنید و در بیمارستان های خصوصی هزینه ویزیت دکتر خصوصی بین ۴۰۰ لیر تا ۶۰۰ لیر (آذر ماه ۱۴۰۲)می باشد. همچنین در قبرس شمالی کیفیت دارو ها بسیار متفاوت است اما هزینه های خرید دارو به نسبت ایران بیشتر است برای مثال قیمت یک بسته قرص مسکن ۱۲ عددی در قبرس شمالی ۲۰۰ لیر می باشد.

6. هزینه تحصیل

تحصیل در تمامی مدارس دولتی قبرس شمالی رایگان می باشد و در مقطع دانشگاه بستگی به نوع و رنکینگ دانشگاه هزینه تحصیل متفاوت است که چیزی بین 1,000$ دلار شهریه هر ترم تا 4,000$ هزار دلار می باشد.برای دریافت جزئیات کامل تر در خصوص هزینه های تحصیل در بهترین دانشگاه های قبرس شمالی از طریق شرکت مشاوره تحصیلی K&K Educational Consultancy اقدام به دریافت مشاوره رایگان کنید.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی کامل تمامی هزینه زندگی در قبرس شمالی بپردازیم شما می توانید برای مشاوره رایگان با توجه به هدف مهاجرت و سرمایه گذاری با کارشناسان ما تماس بگیرید

+90 533 851 15 20
+90 539 101 0008

 

شما هم می‌توانید با ثبت نظر از تجربه خودتون در مورد هزینه های زندگی در قبرس شمالی بنویسید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط