5/5 - (1 امتیاز)

در این مطلب به برخی از سوالات شما عزیزان درباره زندگی در قبرس شمالی پاسخ می دهیم.

درسته که میگن تو قبرس گاز و آب شرب سخت گیر میاد؟

شرایط زندگی در قبرس شمالی مشابه زندگی در جزیره کیش در ایران است. به این صورت که شما آب آشامیدنی رو میتونید با مبلغ بسیار ناچیز خریداری کنید.

آب آشامیدنی و آب لوله کشی در قبرس شمالی

آب لوله کشی که برای شستشو ظروف و لباس، حمام و سرویس بهداشتی و نظافت استفاده میشه با آب آشامیدنی متفاوت هست اما در تمام جزیره به راحتی شما میتونید آب آشامیدنی رو تهیه کنید. شرکت هایی هستند که در قوطی های ۱۹ لیتری آب آشامیدنی رو درب منزل شما تحویل می‌دهند و یا خودتون میتونید به محل پر کردن آب آشامیدنی مراجعه کنید.

به عنوان مثال در حال حاضر (آذر ماه ۱۴۰۲) قیمت پر کردن یک قوطی ۱۹ لیتری آب آشامیدنی در قبرس شمالی تنها ۱۰ لیر هست که از این ارزانتر دیگه امکان نداره! و اگر بخواهیم به شرکت های دلیوری آب آشامیدنی سفارش بدیم میتونیم از طریق تماس تلفنی مستقیم یا پیام در Whatsapp درخواست تحویل یک یا چند قوطی ۱۹ لیتری آب رو بدیم که قیمتش با هزینه تحویل درب منزل (در آذر ماه ۱۴۰۲) بین ۴۰ تا ۴۵ لیر میشه البته اگر خود قوطی پلاستیکی ۱۹ لیتری رو نداشته باشید برای دفعه اول همین حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ لیر از شما پول ظرفش گرفته میشه اما از دفعات بعدی فقط هزینه ۱۹ لیتر آب رو باید بپردازید.

آب آشامیدنی در قبرس شمالی

در مورد آب لوله کشی در قبرس شمالی اکثر ساختمان های مدرن برای مصرف آب واحدها دارای کنتورهای کارتی هستند و قبض آب به اون صورتی که در ایران باهاش سر و کار داریم وجود نداره. برای شارژ آب لوله کشی باید کارت کنتور آب رو با پرداخت هزینه و خرید مترمکعب مورد نیاز شارژ کنیم و سپس کارت رو در کنتور قرار میدیم و دکمه کنتور رو ۲*۳ ثانیه نگه میداریم تا عملیات شارژ انجام شود. قیمت آب لوله کشی بر حسب موقعیت محل زندگی شما متفاوته و البته در کل جزیره فرق زیادی نداره اما به عنوان مثال با شارژ 60 مترمکعب آب یک خانواده دو نفره به طور میانگین میتونه ۴ تا ۶ ماه از آب لوله کشی استفاده کنه و هزینه اون (در آذر ماه ۱۴۰۲) میتونه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیر متغیر باشه که به نوع محل زندگی شما ربط دارد.

آب لوله کشی در قبرس شمالی - کنتور آب

وضعیت گاز در قبرس شمالی

در مورد گاز، تقریبا تمام جزایر دنیا لوله کشی گاز ندارند، در قبرس شمالی هم مثل سایر جزایر دنیا لوله کشی برای گاز شهری وجود نداره (در آذر ماه ۱۴۰۲) و از کپسول گاز برای پخت و پز و سایر موارد استفاده می‌شود. اما درست مانند آب آشامیدنی تهیه کپسول گاز یا شارژ کپسول گاز اصلا دردسر خاصی برای شما نداره و براحتی با یک تماس تلفنی یا پیام در Whatsapp به شرکت های ارائه دهنده میتونید کپسول فول شارژ رو درب منزل دریافت کنید. معمولا شرکت هایی که کار آبرسانی رو انجام میدن سفارش کپسول گاز و یا شارژ کپسول رو هم قبول میکنند. بد نیست اینم اضافه کنیم که یک کپسول فول شارژ گاز برای پخت و پز یک خانواده دو نفره برای مدت ۲ تا ۳ ماه کافی است. به عنوان مثال هزینه شارژ یک کپسول گاز مشابه تصویر زیر (در آذر ماه ۱۴۰۲) به همراه تحویل درب منزل حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ لیر است. خرید و فروش کپسول خالی و پر گاز در حجم های مختلف بر حسب نیاز شما در تمام شهرهای قبرس شمالی انجام میگردد.

کپسول گاز در قبرس شمالی

 

دیگه چه سوالی درمورد قبرس شمالی دارید؟
یکی از پروسه های خرید ملک با ما بازدید و اقامت رایگان از پروژه هاست تا شما همه جوانب رو از نزدیک ببینید و بعد تصمیم بگیرید.
شرکت سرمایه گذاری کارگر با ۱۷ شعبه در ایران،قبرس شمالی و ترکیه

برای اطلاعات بیشتر با شمارهای زیر درتماس باشید یا دایرکت پیام بدید:

+90 533 851 15 20
+90 539 101 0008

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط