توجه: شما در حال بازدید از وب سایت قدیمی شرکت کارگر می باشید. برای مشاهده وب سایت جدید کلیک کنید:

مشاهده وب سایت جدید

جاذبه های قبرس شمالی

قبرس گردی با شرکت سرمایه گذاری کارگر

گردشگری در قبرس شمالی
توریسم و گردشگری در قبرس شمالی

توریسم و گردشگری در قبرس شمالی قبرس شمالی جزیره ای با سواحل و دریای بی نظیر، طبیعت بکر با آب

قبرس گردی : معرفی یکی از روستاهای زیبای شهر گیرنه

امروز سری زدیم‌ به یکی از روستاهای شهر گیرنه✨ این سری پست ها رو برای آشنایی بیشتر شما با قبرس

قبرس گردی با کارگراستیت | معرفی پرا Pera Mackenzie
قبرس گردی : معرفی رستوران Pera Mackenzie

سلام کیمیا هستم و امروز اومدیم Pera (پرا) یکی از رستوران های لوکس قبرس رو به شما معرفی کنیم! رستوران

معرفی سیتی مال در فاماگوستا
قبرس گردی با شرکت سرمایه گذاری کارگر : سیتی مال در فاماگوستا

سلام من فرشته هستم و امروز میخوایم با کارگراستیت یکی از مراکز بزرگ شهر فاماگوستا یعنی سیتی مال City Mall

نگاهی به بازار محلی فاماگوستا

نگاهی به بازار محلی فاماگوستا☀️ از اونجایی که در مورد قیمت های مایحتاح روزانه خیلی سوال داشتید این پست رو

گزارش شصتمین فستیوال انگور با حضور رئیس جمهور محترم قبرس شمالی

شصتمین فستیوال انگور ??✨با حضور رئیس جمهور محترم قبرس شمالی   View this post on Instagram A post shared by

بلاپایس گیرنه - قبرس شمالی
قبرس گردی با شرکت سرمایه گذاری کارگر : کلیسای بلاپایس گیرنه

قبرس گردی با کارگر استیت این بار در کلیسای بلاپایس گیرنه   سلام من آرش هستم امروز قراره با یک

فستیوال موتور هارلی 2022 در قبرس شمالی
قبرس گردی با شرکت سرمایه گذاری کارگر : فستیوال موتور هارلی 2022

قبرس گردی با کارگر استیت این بار پر از هیجان فستیوال موتور هارلی 2022 دوست دارید شما هم تجربه کنید؟

قبرس گردی با شرکت سرمایه گذاری کارگر : شهر فاماگوستا

✨قبرس گردی با شرکت سرمایه گذاری کارگر✨ ✨این دفعه در شهر فاماگوستا✨   View this post on Instagram   A

در قبرس فرهنگ‌های بسیاری دیده می‌شود که ازحیث جغرافیایی در قاره آسیا واقع شده‌اند اما شباهت فاحشی با اروپا دارند. روستاهای شگفت‌انگیز و جالب تاریخی، بناهای ویران‌شده‌ی باستانی، کوه‌های فوق‌العاده و شهرهای سرزنده در این جزیره به چشم می‌خورند.

مسجد سلیمیه

رفتن به مسجد سلیمیه، که در ادیرنه واقع شده است را می باییست از اولویت های بازدید از قبرس قرار داد.
تاریخچه این بنای ماندگار به زمان سلطان سلیم دوم باز می گردد. سلطان سلیم، پسر سلطان سلیمان دستور ساخت این مسجد را داده بود. وی به معمار مشهور آن زمان یعنی «سینان» دستور داده بود تا از برترین و بهترین مواد و مصالح استفاده کند؛
همین طور او تاکید داشت که حتما از هنرهای اصیل عثمانی استفاده شود. ساخت مسجد در قرن ۱۶ اتفاق افتاد؛ اما متاسفانه سلطان سلیم فرصت دیدن کامل این بنا را نداشت و قبل از اتمام آن، درگذشت. مسجد سلیمیه از گنبدی زیبا و ۴ منار باریک و بلند تشکیل شده است که در مجموع این اثر را خاص و متمایز از بقیه آثارمی کند.

مسافرخانه | Buyuk han

مسافرخانه buyuk han

Buyuk hanمسافرخانه ای است که ساخت آن به قرن شانزدهم باز می گردد و مکان آن درست در خیابان اسمالتی واقع شده است که در زمره آثار تاریخی جای دارد که از دور به شکل قلعه ای مخوف است.
اما این تصور هم چندان اشتباه نیست؛ در زمان بریتانیایی ها از این بنا به عنوان زندان استفاده می شده است. در زمانی هم جهت مسافرخانه قابل استفاده بوده است؛ به هر حال امکانات چندانی در آن موجود نبوده و از آن می شد تنها به عنوان جایی برای خواب استفاده کرد؛ چراکه خدمات ضروری مثل آب گرم، تلویزیون و تشک برقی در فصل سرما وجود نداشته است.
اگرچه این بنا، یک محل تاریخی و قدیمی است، ولی مربوط به قرون وسطی نمی شود؛ اما در مجموع بنای بسیار قدیمی و زیبایی است. همین طور هم بیان گر هنرهای قدیم قبرس شمالی می باشد.

صومعه بلاپایس

Bellapais Abbey Cyprus

این صومعه در حقیقت یادآور هنر معماری بسیار زیبای گوتیک (قوم آلمانی) است که در کوه های معروف «پنج انگشت» واقع در گیرنه، می باشد. مکانی که ترکیبی از یک فضای بی نظیر و رمانتیک است.
شاید بتوان گفت آرامشی که در این صومعه برقرار است، خالی از ارتباط با معنای آن نباشد. ترجمه لغوی این واژگان به معنی کلیسای صلح و آرامش است. با پیاده روی در حیاط پشتی و بازدید از اتاق ها و خوابگاه ها، و همین طور جایگاه پادشاهی قبرس به طور قطع شما به صدها سال پیش سفر خواهید کرد.
برای کسانی که مهمترین هدفشان از سفر به قبرس بازدید و سیاحت از مناطق تاریخی است، صومعه بلاپس به طور قطع می تواند مهمترین محل برای بازدید باشد؛ چراکه این مکان گنج هنرهای اروپا است و بین تمامی کشورهای اروپا زبان زد و معروف است.

مسجد لالا مصطفی پاشا

Lala Mustafa Pasha Mosque

کلیسای اس،تی نیکولاس که اکنون به عنوان مسجدی قدیمی و تاریخی در قبرس وجود دارد، از قدیمی ترین آثار قرون وسطی درفاماگوتسا است. در این بنا ۳ درگاه بزرگ و بسیار زیبای مثلث شکل، همراه با سنگ نوشته ها و حکاکی های بی نظیر دیده می شود. در سال ۱۵۷۱، عثمانی ها این کشور را فتح کردند و کلیساها تبدیل به مسجد شدند؛ سپس مناره ها نیز به مسجدها اضافه شدند. به دلیل اینکه این آثار تبدیل به عبادتگاه مسلمانان شده بود، به ناچار آن ها مجسمه های سنگی و نقاشی های آبرنگی که بر روی تمام دیوارها کشیده شده بود را از بین بردند. و امروزه نیز کاملاً این بنا شکل مسجد را به خود گرفته است.

بندر گیرنه

kyrenia harbour

شهر گیرنه، یا همان کایرنیا، از زیبا ترین شهرهای قبرس شمالی است که جمعیت آن به ۱۳۰۰۰ نفر می رسد و مملو از جاذبه های دیدینی است. در این شهر زیبا، بندرگاهی قرار دارد که به بندرگاه گیرنه معروف است که در حاشیه این بندر زیبا، رستوران ها، مغازه ها، و در کل مکان های توریستی بسیاری قرار دارد.
ساخت این بندرگاه به دست ونیزیان در سال ۱۴۸۹ بوده است؛ آن ها با هدف اینکه از شهر گیرنه در مقابل حمله عثمانی ها جلوگیری کنند، این بندر را ساختند. اما در آخر، متاسفانه مجبور شدند در سال ۱۵۷۱ شهر را به عثمانی ها واگذار کنند.

قلعه سینت هیلاریون

این قلعه که در قبرس شمالی بسیار معروف است، در غرب جاده گیرنه_ نیکوزیا و در دل کوه های گیرنه واقع شده است.
داستانی در مورد این قلعه وجود دارد که می گوید سال ها پیش برخی از فلسطینی ها برای فرار از کفار و ظالمان به کوهی پناه می برند تا دست دشمنان به آن ها نرسد و پس از گذشت سال ها صومعه و کلیسا در کنار این بنا ساخته شد.
برای بازدید از این مکان در تابستان، ترجیحاً بهتر است هنگام صبح و یا بعد از ظهر از آن بازدید کنید. برای پیاده روی حتماً کفش مناسب داشته باشید؛ بطری آب را فراموش نکنید و مراقب وسایل تان باشید تا پرتاب نشود.

شبه جزیره کارپاز

زیباترین منطقه در قبرس، شبه جزیره ناهموار و دورافتاده کارپاس می باشد که در امتداد سواحل طلایی پشت تپه های ناهموار شمال شرقی جزیره (قبرس شمالی) واقع شده است.. منطقه ای کمتر کشف شده در قبرس با روستاهای عجیب و غریب و مکانهای تاریخی پنهان.. اگر میخواهید جاهای دیدنی بکر و دست نیافتنی را تجربه کنید، شبه جزیره کارپاس بهترین انتخاب است.. یک ماشین کرایه کنید و از موزاییک های آگیا تریادا در روستای سپاهی دیدن کنید و بعد از آن به روستای دورافتاده دیپکارپاز در شمال شرقی بروید و از خرابه های کلیسای آگیوس فیلون بازدید کنید.. و در آخر به ساحل طلایی معروف و زیبای شبه جزیره کارپاس سری بزنید..

سالامیس باستان

salamis ancient city

سالامیس باستان، محل خرابه های مرمرین و کوریون باستان از مکانهای تاریخی برتر قبرس به شمار می روند.. پرسه زدن در بین خرابه های سالامیس، تاریخ غنی قبرس را جلوی چشم می اورد.. مجسمه های بدون سر بزرگ هلنی که توسط مسیحیان متعصب به این روز افتاده اند، در مرکز ویرانه های سالامیس قرار دارد.. دو خرابه از کلیساهای بیزانس در میان رازیانه های وحشی و علف های هرز خودنمایی می کند.. سالامیس در قبرس شمالی واقع شده است و در سفری یک روزه از نیکوزیا می توانید به آنجا بروید..

کایرنیا

بندر کایرنیا (kyrenia) در ناحیه‌ی شمالی قبرس واقع شده است. این بندرگاه دارای پس‌زمینه‌ای خیره‌کننده از کوه‌های پنتاداکتیلوس (Pentadaktylos) است و معماری آن قدمت ۱۳۰۰ ساله دارد.
بهترین موزه‌های این بندر عبارتند از: موزه‌ی هنرهای تزئینی، قصر بیزانتین متعلق به قرن هفتم و موزه‌ی کشتی غرق‌شده که برخی از آثار آن‌ها مربوط به ۲۳۰۰ سال پیش است. کایرنیا همچنین زیستگاهی طبیعی برای لاک‌پشت‌ها محسوب می‌شود. در این بندر زیبا می توانید در کنار دریای مدیترانه گلف بازی کنید یا در ساحل طولانی آن قدم بزنید.

برج اتللو

Othello Castle Famagusta

شاید معروف ترین بنای موجود در فاماگوسا باشد که در گوشۀ شمال شرقی دیوارهای ونیزی واقع شده و معمولا به آن سیتادل (Citadel) هم میگویند. اهالی این جزیره معتقدند که برج اتلو از نمایشنامه معروف ویلیام شکسپیر به اسم “اتللو” برگرفته شده که در توضیحات روی صحنه آن، به بندری در قبرس اشاره می شود. این برج از دور نمای خوبی دارد و به قرن ۱۲ میلادی باز می گردد که به دستور دولت Lusignan ساخته شد تا از لنگرگاه و دروازه دریا مراقبت کند. همینطور گفته می شه که وقتی لئوناردو داوینچی در سال ۱۴۸۱ به قبرس سفر کرده بود پیشنهادهایی برای بهبود و تقویت کارایی برج ارائه داد و مدتی بعد این برج طبق آن بازسازی و تقویت شد

 

صومعه آیاناپا | Ayia Napa Monastery

این بنا که در قرن شانزدهم ساخته شده، صومعه ای ونیزیست و جذابیت زمان هایی که آیاناپا فقط یک دهکده ماهیگیری بوده را به نمایش میگذارد. در زمان های باستان این قسمت توسط جنگلی انبوه پوشیده بوده و فقط شکارچیان دهکده های همسایه به آنجا میرفتند.

5/5 - (1 امتیاز)
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp