4.3/5 - (10 امتیاز)

واحد پول قبرس شمالی

واحد پول قبرس شمالی هنگام مقایسه قیمت اجناس در این کشور می تواند گیج کننده باشد، به طوری که برخی از شرکت ها با یورو یا لیر ترکیه برخی نیز با پوند انگلیس قیمت گذاری می کنند و در واقع میتوان گفت تمامی این واحدهای ارزی در این کشور رواج دارند. اما واحد پول قبرس شمالی بطور رسمی لیر ترکیه میباشد.

واحد پول رایج قبرس شمالی

 

اما شاید برای شما سوال شود که یورو، دلار و پوند انگلیس چه کاربردهایی در کشور قبرس شمالی دارند؟ در جواب این سوال باید گفت که اگر شما قصد خریدهای روزانه از هایپرمارکت ها و فروشگاه های داخل شهر را دارید، باید هزینه خرید خود را به لیر ترکیه پرداخت کنید. اما گر قصد خرید خانه دارید احتمالا مجبور خواهید بود قیمت آن را بر حسب یورو، دلار یا پوند انگلستان پرداخت کنید و اگر قصد خرید خودرو داشته باشید قیمت آن بر حسب پوند انگلیس دریافت خواهد شد.

Amir moeini

وجود صرافی یا Exchange های معتبر در سطح شهرهای قبرس شمالی مانند شهر گیرنه، فاماگوستا، اسکله منطقه لانگ بیچ، لفکوشا و … امکان تبدیل با نرخ رسمی ارز مورد نظر به لیر ترکیه یا سایر ارزها را فراهم نموده است. همچنین فروشگاه‌های بزرگ و بعضا محلی نیز در هنگام تسویه حساب علاوه بر لیر ترکیه، دلار آمریکا و پوند انگلستان و یورو نیز قبول میکنند و با نرخ مشخص تبدیل می نمایند. هنگام خرید از این فروشگاهها باید توجه داشت که در واقع این فروشگاهها ارز مشتری را با نرخ مشخص به لیر ترکیه تبدیل کرده و سبد خرید شما را محاسبه می نمایند و باقیمانده پول شما به لیر ترکیه پرداخت میگردد.

به عنوان مثال در صورتیکه در قبرس شمالی برای انجام امور نیاز به خدماتی مثل تمدید پاسپورت، تنظیم وکالتنامه و سایر خدمات سفارت یا کنسولگری ایران داشته باشید به دلیل حضور سفارت رسمی ایران در قبرس جنوبی هزینه های خدمات از متقاضیان به یورو اخذ میگردد.(آوریل 2024)

واحد ارز برای خرید و فروش ملک در قبرس شمالی

به صورت موردی میتوان گفت در حال حاضر (آوریل 2024 یا اردیبهشت ۱۴۰۳) معمولا هزینه های روزمره و خرید از سوپرمارکت، خرید و شارژ سیم کارت در قبرس شمالی، پرداخت قبوض و هزینه های مهاجرت و دولتی به لیر ترکیه، مسائل مالی مربوط به ملک و خانه و آپارتمان و ویلا مانند خرید ملک در قبرس شمالی، اجاره آپارتمان، خرید ویلا، سرمایه گذاری با پیش خرید واحد در قبرس شمالی، پرداخت شارژ ساختمان، خرید یا اجاره اتومبیل در قبرس شمالی و … به پوند انگلستان، یورو و دلار، هزینه خدمات سفارت ایران در قبرس به یورو، هزینه ثبت نام فرزندان در مدارس قبرس شمالی و دانشگاه‌ها بعضا به دلار و لیر ترکیه می باشد.

همچنین در مطلبی برای شما عزیزان بهترین بانک های قبرس شمالی را معرفی کرده ایم برای مطالعه کلیک کنید.

هدف از ارائه این مطلب آشنایی با واحد پول قبرس شمالی و واحدهای پولی رایج در این کشور است و به طور کلی میتوان گفت زندگی در قبرس شمالی علاوه بر واحد پولی رسمی یعنی لیر ترکیه با ارزهای معتبر دلار، پوند انگلستان و یورو نیز میسر است.

جهت دریافت مشاوره سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی با ما تماس بگیرید.

پست های مرتبط