5/5 - (1 امتیاز)

مقدمه:

قبرس شمالی، جزیره‌ای در شرقی دریای مدیترانه است که از نظر جغرافیایی به دو بخش قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. امروزه تحصیل در قبرس شمالی به دلیل زیر ساخت های خوب آموزشی و مدارس متنوع چه به زبان ترکی و انگلیسی و همچنین معتبر بودن مدرک دیپلم قبرس شمالی برای ورود به دانشگاه از کشور های محبوب تحصیل دانش آموزان است. در این مقاله، به معرفی و بررسی مدارس در قبرس شمالی می‌پردازیم.

مدارس قبرس شمالی

1. نظام آموزشی

   در قبرس شمالی، نظام آموزشی به دو سطح اصلی تقسیم می‌شود: آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه. آموزش ابتدایی برای دانش‌آموزان با رده‌های سنی 6 تا 11 سال ارائه می‌شود، در حالی که آموزش متوسطه برای دانش‌آموزان با رده‌های سنی 12 تا 18 سال انجام می‌شود.

۲. منابع آموزشی:

   در مدارس قبرس شمالی، کتب درسی و منابع آموزشی به زبان ترکی تدریس می‌شوند. همچنین، برخی مدارس دروس اضافی تر به زبان انگلیسی ارائه میدهند و تدریس به زبان انگلیسی است و دیپلم صادر شده هم مورد تایید دانشگاه های انگلیسی و ترکی است همچنین مدارس اینجا از منابعی استفاده میکنند که دانش‌آموزان را برای آزمون‌ها و آموزش‌های عالی آماده کنند.

۳. آموزش عالی:

   برای آموزش عالی، دانش‌آموزان قبرس شمالی می‌توانند به دانشگاه‌های محلی و یا به دانشگاه‌های خارج از جزیره رفته و تحصیلات خود را ادامه دهند. با دیپلم دریافت شده در قبرس شمالی میتوانید به راحتی در مدارس ترکیه و قبرس به زبان ترکی و یا در دانشگاه های انگلیسی تحصیل کنید.

۴. ساختار مدارس:

   مدارس در قبرس شمالی اغلب به دو صورت دولتی و خصوصی وجود دارند. مدارس دولتی تحت نظر وزارت آموزش و فرهنگ قبرس شمالی قرار دارند و دانش‌آموزان به صورت رایگان در آن‌ها تحصیل می‌کنند. مدارس خصوصی نیز توسط افراد یا انجمن‌های خصوصی تأسیس می‌شوند و دارای شهرت و اعتبار متفاوتی هستند. معمولا ساعت اموزشی در مدارس خصوصی بیشتر است و مدارس از هشت صبح تا ۴ بعد از ظهر دایر است اما در مدارس دولتی مدارس تا ساعت ۱ است.

مدارس خصوصی در قبرس شمالی:

در مدارس خصوصی در قبرس شمالی، دانش‌آموزان سالیانه مبلغ معادل ۲۵۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار به عنوان هزینه تحصیلی پرداخت می‌کنند. این مبلغ متغیر است و به سن دانش‌آموز و نوع مدرسه بستگی دارد. هزینه‌های دیگر مانند یونیفرم، سرویس رفت و آمد و کتاب جداگانه محاسبه می‌شوند. زبان تدریس در مدارس خصوصی انگلیسی است و مکالمه ترکی نیز تدریس می‌شود؛ با تحصیل در این مدارس، دانش‌آموزان زبان ترکی را به طور کامل یاد می‌گیرند.

مدارس خصوصی در قبرس تحت نظر وزارت آموزش و پرورش قرار دارند و باید تمامی استانداردها و برنامه‌های درسی مورد تصویب وزارت را رعایت کنند.معمولا ساعت اموزشی در مدارس خصوصی بیشتر است و مدارس از هشت صبح تا ۴ بعد از ظهر دایر است و علاوه بر درس‌های اصلی، مدارس خصوصی برنامه‌های تکمیلی ارائه می‌دهند، از جمله کلاس‌های رباتیک، شطرنج، ورزش، رقص، موسیقی. دانش‌آموزان در مدارس خصوصی دو وعده صبحانه، ناهار و میان‌وعده صبح و عصر که شامل میوه، کیک و آبمیوه می‌شود، ارائه می‌شود.

 مدارس بین المللی :

مدارس بین المللی در قبرس شمالی معمولاً از مدارک و مقرراتی برای ارائه آموزش استفاده می‌کنند که توسط سازمان‌های بین‌المللی معترف به آن‌ها تأیید شده‌اند. این مدارس معمولاً از سیستم‌های آموزشی معترف به جهانی مانند دیپلم‌های IB (برنامه دیپلم بین‌المللی)، IGCSE (مجموعه امتحانات گواهی کمبریج بین‌المللی)، و A-levels (آزمون‌های معترف به جهانی بریتانیا) استفاده می‌کنند.

این مدارس نیز برای ارتقاء کیفیت آموزش و اعتبار خود معمولاً از تیم‌های تدریس مجرب با مدارک تحصیلی معتبر به جهانی و تجربه در زمینه آموزش بهره می‌برند. این مدارس تلاش می‌کنند تا مدارکی را ارائه دهند که دانش‌آموزان را برای ورود به دانشگاه‌های بین‌المللی و حرفه‌های جهانی آماده کنند و به آن‌ها فرصت‌های گسترده‌تری در زندگی حرفه‌ای خود ارائه دهند.

شرایط تحصیل در مدارس قبرس شمالی؟

شرایط تحصیل در قبرس شمالی معمولاً متناسب با نوع مدرسه و سطح تحصیلی دانش‌آموزان متغیر است. در مدارس دولتی، تحصیل برای دانش‌آموزان تا دوره آموزش متوسطه رایگان است و توسط وزارت آموزش و فرهنگ قبرس شمالی نظارت می‌شود. همچنین، در قبرس شمالی تعدادی مدارس خصوصی نیز وجود دارند که برای آموزش به زبان‌های مختلف و برنامه‌های آموزشی متنوع به کشورهای دیگر مرتبط هستند.

مدارس در قبرس شمالی

کالج Doga در قبرس شمالی

لیست مدارس معروف قبرس شمالی

 

مدرسه انگلیسی گیرنه (English School of Kyrenia)

مدرسه انگلیسی گیرنه

 

Necat British College

Necat British College

 

Doğa Koleji – مدرسه خصوصی در اسکله

Doga Koleji

 

Near East Koleji(یکی از بهترین مدارس خصوصی در اسکله)

Near East

 

مدرسه معاریف (Maarif Lisesi)

دبستان Karakol Primary School

Nimik Kemal Lisesi یکی از بهترین مدارس دولتی در فاماگوستا

Bekirpaşa Lisesi دبیرستانی در منطقه اسکله در فاماگوستا

Shehit Ikerkarter دبستانی در منطقه اسکله در فاماگوستا

Çanakkale Ortaokulu (مدرسه راهنمایی)

 

مدارک موردنیاز برای تحصیل در مدارس قبرس شمالی

  • گواهی تولد یا پاسپورت
  • نامه مختار یا سند خانه برای اثبات محل سکونت ( کپی و اصل مدارک )
  • گزارش یا کارنامه اخیر مدرسه تأییدشده توسط وزارت آموزش‌وپرورش ( سه سال اخر ترجمه شده به زبان انگلیسی )
    چهار عدد عکس
  • فوتوکپی پاسپورت یا شناسنامه رسمی ترجمه شده (همرا هبا اصل مدارک )
  • کپی و اصل اقامت والدین یا قیم دانش آموز

مزایای تحصیل در قبرس شمالی :

  • هزینه تحصیل مناسب: قبرس شمالی یکی از کشورهایی است که هزینه تحصیل برای دانش‌آموزان و دانشجویان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا به‌طور قابل توجهی پایین‌تر است. این امر می‌تواند فرصتی مناسب برای کسانی باشد که می‌خواهند در محیطی بین‌المللی تحصیل کنند اما نگران هزینه‌های بالا نباشند.
  • تنوع فرهنگی: در دانشگاه‌ها و مدارس، دانشجویان و دانش‌آموزان از تمام انحاء جهان به تحصیل می‌پردازند. این ایجاد محیطی تنوع‌پذیر و چندفرهنگی میان دانشجویان و دانش‌آموزان را ترویج می‌دهد که می‌تواند تجربه غنی‌کننده‌ای باشد.
  • آرامش و امنیت: قبرس شمالی یک کشور آرام و امن با مردم مهمان‌نواز است. این امر برای والدین نگرانی درباره امنیت و رفتار فرزندان در دوران تحصیلی آن‌ها کمک کند.
  • آموزش در مدارس با امکانات متنوع
  • امکانات عالی برای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی؛
  • امکان یادگیری چند زبان جدید مانند ترکی، آلمانی و فرانسوی در حین تحصیل.

رشته‌های تحصیلی در دبیرستان‌های قبرس (دوره دوم متوسطه)

  • مطالعات كلاسيك (تاریخ ترک)
  • رياضيات، فيزيك و شيمي
  • دروس رياضيات و اقتصاد
  • آموزش مهارت‌های كارمندي و حسابداري
  • دروس زبان‌های خارجي و مطالعات اجتماعي

دروس موجود در مدارس متوسطه در قبرس شمالی

  • زبان انگلیسی
  • ریاضیات
  • زبان ترکیه‌ای
  • تربیت‌بدنی
  • شیمی
  • زیست‌شناسی
  • فیزیک
  • تاریخ
  • جغرافی
  • روانشناسی
  • جامعه‌شناسی
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • هنر
  • طراحی
  • فناوری

نتیجه‌گیری:

مقاله حاضر نشان می‌دهد که مدارس در قبرس شمالی با توجه به مزایای هزینه تحصیل مناسب، زبان تدریس انگلیسی و ترکی، تنوع فرهنگی، و برنامه‌های تکمیلی گسترده، یک گزینه جذاب برای دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی هستند. این مدارس با تأکید بر استانداردهای بین‌المللی آموزشی و نظارت وزارت آموزش، به دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای تحصیل در یک محیط آموزشی با کیفیت و چندفرهنگی فراهم می‌کنند. همچنین، مزیت دو مدرک تحصیلی به زبان ترکی و انگلیسی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود که از اهمیت بالایی برخوردار است.

مشاوره رایگان تحصیل در مدارس قبرس شمالی

شرکت مشاوره تحصیلی K&K در هلدینگ سرمایه‌گذاری کارگر با بهره‌مندی از نیروی متخصص در امر اخذ پذیرش تحصیلی از مدارس تا دانشگاه ها آماده ارائه مشاوره رایگان می‌باشد.

از شما عزیزان دعوت می‌کنیم در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد مدارس قبرس شمالی در قسمت نظرات این مطلب سوال خود را مطرح نمایید تا در اسرع وقت کارشناسان تحصیلی ما پاسخ دهند. همچنین از شما همراهان گرامی دعوت میکنیم تا تجربه خود از امر ثبت نام و امور مدارس قبرس شمالی، تجربه تحصیل در مدارس قبرس شمالی را برای ما بنویسید.

  1. nia

    14 سپتامبر 2023

    این سه مدرسه همگی مزایا و معایب خودشون رو دارن و من در هر سه مدرسه درس خوندم کالج Doga یک مدرسه کاملاً انگلیسی است، اما وقتی معلمان در حال تدریس هستند، به طور معمول به زبان ترکی صحبت می کنند و شامل همه معلمان مدرسه نمی شود، اما تعداد زیادی از آنها در طول کلاس این کار را انجام می دهند. کالج Marif یک مدرسه نیمه انگلیسی است به این معنی که کلاس هایی وجود دارد که به آنها OSS و IGCSE/A-LEVEL می گویند، در کلاس های OSS همه چی به زبان ترکی تدریس می شود و اما در کلاس های IGCSE یا A-LEVEL همه انگلیسی صحبت می کنند. بهترین مدرسه ای که می تونید پیدا کنید که انگلیسی را به طور کامل معلم ها انگلیسی تدریس می کنن و همچنین یک مدرسه دولتی است، Marif رو پیشنهاد میکنم. در نهایتNear east هست و نکته ای که در مورد Near east وجود دارد این است که آنها بیشتر از ارائه خدمات هزینه می گیرند، مدرسه بسیار مناسبی است اما هزینه های زیادی برای هزینه ها، غذا و غیره می گیرند چون بیشتر از 6 سال به زبان انگلیسی در قبرس شمالی درس خواندم نظرم را به انگلیسی میفرستم these three schools are all have their pros and cons and I have been in all three of them. Doga college is fully english school but when the teachers are teaching they casually swith the language they are speaking to turkish and it doesn’t include all the teachers in the school but a good number of them do that during the class. Maarif college is a semi english school meaning that there are classes that are called OSS and IGCSE/A-LEVEL, in OSS classes they teach all in turkish and but in IGCSE or A-LEVEL classes they all speak english and in my opinion that’s the best school you could find that teaches english fully and its a public school as well so it adds up to their pros lastly is Near east and the thing about Near east is that they charge more than they give services, its is a pretty decent school but they charge alot for the fees, food and etc…

    1. kargarestate

      14 سپتامبر 2023

      درود و وقت بخیر خیلی ممنون از اینکه وقت گذاشتید و تجربه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. Thank you for your honest comment!

  2. armita233@gmail.com

    21 سپتامبر 2023

    من رشته زبان داخل مدرسه نامیک کمال میخونم ، شرایط مدارس خیلی خوبه و احترام و آزادی به بچه ها میدن. سطح درسی به نسبت ایران خیلی بهتره، کافه تریا هست داخل مدارس. معلم ها وقتی ببینند خارجی هستیم و زبان رو هنوز مسلط نیستیم تلاش میکنند کمکمون کنند و اصلا نژاد پرست نیستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط