5/5 - (2 امتیاز)

جریمه رانندگی در قبرس شمالی ۲۰۲۴

در قبرس شمالی به دلیل اینکه سیستم حمل و نقل عمومی به نسبت ضعیف می باشد خرید خودرو و داشتن خودرو در این جزیره بسیار مطرح است و به همین دلیل موضوع جریمه رانندگی در قبرس شمالی یک مسئله و چالش مهم در قبرس شمالی است. در این مقاله به بررسی کامل جرایم رانندگی ، نحوه پرداخت و قوانین کلی رانندگی در قبرس شمالی می پردازیم.

جریمه رانندگی در قبرس شمالی

در قبرس شمالی نرخ جریمه رانندگی بسته به میزان حداقل حقوق کشور تعیین می شود و با تغییر حداقل حقوق نرخ جرایم رانندگی نیز تغییر می کند در حال حاضر در ژانویه ۲۰۲۴ با توجه به هزینه های زندگی در قبرس شمالی حداقل حقوق ۲۷ هزار ۵۸۷ لیر می باشد. که کمترین نرخ جریمه در قبرس شمالی معادل با ۷ درصد حداقل حقوق کشور می باشد.

در قبرس شمالی به طور معمول پلیس کنترل ترافیک و رانندگی برای کنترل سرعت ، چک کردن مدارک ماشین و گواهینامه، به صورت رندوم در بین جاده ها و میادین مستقر است و همچنین جریمه رانندگی  بر روی گواهینامه فرد است و با توجه به نوع جریمه بعد از هر بار جریمه شدن مقداری امتیاز از گواهینامه فرد کسر می شود.

در جدول زیر نرخ جریمه رانندگی در قبرس شمالی در سال ۲۰۲۴ را می توانید بررسی کنید :

۲۰ کیلومتر بالای حد مجاز ۱۸۱۰ لیر
بین ۲۰ تا ۴۰ کیلومتر بالای حد مجاز ۲۷۱۵ لیر
بیش از ۴۰ کیلومتر بالای حد مجاز ۴۵۲۵ لیر
رانندگی در حالت مستی ۹۰۵۱ لیر
صحبت کردن با تلفن همراه ۱۸۱۰ لیر
پارک کردن در محل اشتباه ۹۰۵ لیر
عبور کردن از چراغ قرمز ۳۶۲۰ لیر
نبستن کمربند ایمنی ۱۸۱۰ لیر

نحوه پرداخت جریمه رانندگی در قبرس شمالی

در صورتی که توسط پلیس قبرس شمالی جریمه شوید به مدت ۱۴ روز فرصت دارید که با مراجعه به شعبات اداره پلیس مبلغ را پرداخت کنید در صورتی که مدت پرداخت جریمه از ۱۴ روز گذشته باشد مبلغی که می بایست پرداخت کنید دو برابر می شود.

سیر و سفر در قبرس شمالی

یکی از مدارکی که پلیس رانندگی و ترافیک از شما در هنگام ارائه مدارک خودرو می خواهد سیر و سفر یا به عبارتی seyrüsefer  می باشد که یک هزینه مالیات سالیانه جاده ای است که بر اساس نوع ماشین و ارزش ماشین متفاوت است شما می توانید هزینه سیر و سفر ماشین خود را هم از طریق مراجعه حضوری به اداره مالیات هم به صورت آنلاین از طریق وب سایت پرداخت آنلاین سیر و سفر قبرس شمالی، پرداخت کنید.

نمره منفی گواهینامه در قبرس شمالی

در قبرس شمالی با توجه به نوع تخلف امتیازی به عنوان نمره منفی از گواهینامه شما کسر می شود برای مثال در صورتی که تخلف شما مصرف الکل بیش از حد مجاز ۵۰ میلی گرم در خون باشد ۱۰۰ امتیاز منفی دریافت  می کنید که به همین دلیل گواهینامه شما به مدت ۳ ماه باطل می شود. در قبرس شمالی حداکثر میزان نمره منفی ۱۰۰ می باشد. لازم به ذکر است که هر ۱۵ ماه یک بار نمره منفی گواهینامه شما پاک می شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط