5/5 - (1 امتیاز)

جاذبه های گردشگری فاماگوستا

جزیره دوست داشتنی و توریستی قبرس شمالی پر از مکان های تاریخی، گردشی، تفریحی، طبیعت بکر و فوق العاده زیبا و چشم نواز با مردمانی خونگرم و امنیت و آرامش فوق العاده، هر ساله در جهان در بین گردشگران محبوبیت بیشتری پیدا می کند. در این مقاله نگاهی به جاذبه های گردشگری فاماگوستا یکی از شهر های زیبا و تاریخی و مقصد اصلی دانشجویان که در نزدیکی منطقه زیبای لانگ بیچ شهر اسکله قرار دارد می پردازیم.

شهر فاماگوستا

شهر فاماگوستا که در ۱۵ کیلومتری منطقه لانگ بیچ شهر اسکله و همینطور در ۴۰ کیلومتری پایتخت قبرس شمالی یعنی شهر لفکوشا واقع شده است و بزرگ ترین و بهترین دانشگاه قبرس شمالی یعنی دانشگاه مدیترانه شرقی EMU در این شهر قرار دارد و به همین دلیل یک شهر دانشجویی و گردشگری محسوب می شود. در ادامه به تمامی جاذبه های تفریحی، تاریخی و توریستی نگاهی می پردازیم.

شهر تاریخی سالامیس

سفر به شهر سالامیس، یکی از جاذبه های گردشگری در قبرس شمالی، فرصتی برای لذت بردن از تجربه واقعی گردشگری در دل تاریخ است. این شهر باستانی، معروف به خرابه‌های سالامیس، با چند هزار سال تاریخ، به عنوان یک قطب گردشگری باستان‌شناسی در قبرس شمالی شناخته می‌شود. این شهر باستانی در قرن ۱۲ پیش از میلاد تأسیس شده. شاهکارهای معماری و آثار هنری رومی در این شهر به چشم می‌خورند و منطقه باستانی سالامیس دارای بناهای تاریخی مرمرین ارزشمند و مجسمه‌های بزرگ است. این مجموعه، که از تاریخ غنی قبرس شمالی صحبت می کند یکی از مقاصد جذاب گردشگران و به خصوص دوست داران تاریخ است.

شهر ارواح ( منطقه ماراش) از پر چالش ترین و عجیب ترین جاذبه های گردشگری فاماگوستا

اول ازهمه نگاهی به تاریخچه منطقه ماراش یا واروشا بیندازیم: منطقه ماراش یا واروشا یکی از بزرگ ترین محبوب ترین مقاصد گردشگری قبل از سال ۱۹۷۴ میلادی در دنیا بود که هتل های متعدد، ساحل بسیار زیبا آن همگی آن را به یک منطقه محبوب گردشگری در دنیا تبدیل کرده بود اما پس از سال ۱۹۷۴ با شروع جنگ بین یونان و ترکیه این منطقه تخلیه شد و تمامی خانه های مسکونی هتل ها فروشگاه ها و… فورا توسط مردم تخلیه شد و بعد از آن این منطقه به یک منطقه نظامی تبدیل شد و ورود عموم به دلیل مشخص نبودن وضعیت آن ممنوع بود و به همین دلیل آن را شهر ارواح می نامند. تا اینکه در سال ۲۰۲۰ منطقه ماراش برای بازدید عموم بازگشایی شد. منطقه ماراش یا شهر ارواح یک شهر کوچیک در فاماگوستا است که ساختمان های متروکه و فروشگاه ها، هتل ها، مدارس و… دست نخورده در این قسمت باقی مانده اند. این منطقه خاص برای گردشگران حال و هوای جالبی دارد شما می توانید با اجاره کردن دوچرخه در هنگام ورود به شهر ارواح در این منطقه عجیب به گشت و گذار بپردازید. در زیر عکس هایی از شهر ارواح را آورده شده است:

مسجد لالا مصطفی پاشا و قلعه تاریخی شهر فاماگوستا

مسجد لالا مصطفی پاشا که در گذشته و قبل از حمله نیروهای عثمانی به عنوان کلیسای سنت نیکولاس ساخته شده بود یکی دیگر از جاذبه های گردشگری فاماگوستا است که امکان ندارد شما به قبرس سفر کنید و با این کلیسای زیبای قدیمی عکس نیندازید. در کنار این کلیسا کافه های کوچک خیابانی، رستوران و بار و شیرینی فروشی معروف PETEK که طعم باقلواهای آن بینظیر است قرار دارد و محیطی جذاب هم برای گردش تاریخی و هم برای خرید و کافه گردی و چشیدن طعم غذاهای قبرسی است.

جاذبه های گردشگری شهر فاماگوستا

جاذبه های گردشگری شهر فاماگوستا

ساحل لوف و کافه ساحلی لوف

قبرس شمالی جزیره ای با سواحل رویایی و خاص است که در هر نقطه از آن سواحل زیبا و شگفت انگیزی وجود دارد. از سواحل جذاب و دیدنی شهر فاماگوستا ساحل لوف در نزدیکی ساحل گلپسیدس است که هر دوی این سواحل بسیار زیبا هستند. شن های ساحلی و آب دریای شفاف با هوای فوق العاده و اتمسفر آرام همگی باعث می شوند که هر ساله توریست های زیادی برای تفریحات آبی به قبرس شمالی بیایند. در فصل های گرم تابستان بیچ کلاب های ساحلی و همچنین سینمای ساحلی از تفریحات این ساحل زیبا است.

 

مرکز خرید  City Mall

اگر به دنبال خرید و گشت و گذار در شهر فاماگوستا هستید مرکز خرید سیتی مالی که در مرکز شهر فاماگوستا واقع شده است می تواند یکی از انتخاب های مناسب باشد در این مرکز خرید تقریبا تمامی برند های محبوب، رستوران و کافه، سینما و شهربازی وجود دارد. در این لینک می توانید ویودیو قبرس گردی ما در سیتی مال را ببینید.

این ها تنها بخشی از جاذبه های گردشگری فاماگوستا بود اما در تمامی نقطه های این شهر کافه ها، رستوران ها با فضایی جذاب و محیطی دل انگیز وجود دارند. شما می توانید با استفاده از تور رایگان خرید ملک در قبرس شمالی ما از این شهر دیدن کنید و بهترین انتخاب های سرمایه گذاری و خرید ملک را با کمک کارشناسان ما داشته باشید.

+90 533 851 15 20
+90 539 101 0008

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط