نقش زنان قبرس شمالی

نقش زنان در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است.
Rate this post

نقش زنان در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است. زنانی که در آرامش و تساوی حقوق اجتماعی زندگی میکنند بسیار بیشتر از سایر زنان در تربیت فرزندان به عنوان شخصیت مثبت در جامعه موفق ترند. به همین خاطر است که یکی از مهم ترین مسائل در انتخاب کشور برای مهاجرت و حتی مسافرت مسئله ی نقش زنان در آنجاست.

نقش زنان در قبرس شمالی به خصوص برای خانم هایی که مقصدشان کشور زیبای قبرس شمالی است بسیار مهم است اما این موضوع تنها برای خانم ها اهمیت ندارد چرا که تساوی حقوق بین زن و مرد یکی از شاخصه های مهم امنیت اجتماعی در هر کشوری است؛ در ادامه به مسئله ی نقش زنان قبرس شمالی  به صورت جزئی میپردازیم پس تا پایان مقاله مارا همراهی کنید.

نقش زنان قبرس شمالی

نقش زنان قبرس شمالی

تاثیر فرهنگ بر نقش زنان قبرس شمالی

برای شناخت کامل نقش زنان قبرس شمالی بهتر است ابتدا به مقوله ی فرهنگ این کشور بپردازیم چرا که گذشته ی فرهنگی هر جامعه موقعیت زنان در آن جامعه را روشن ترنشان میدهد؛ فرهنگ قبرس نزدیک به همسایگان خود یعنی  کشورهای ترکیه و لبنان است. و میتوان گفت اگر قبلا به لبنان سفر کرده باشید کشور قبرس شمالی برای شما بسیار مشابه با عروس خاورمیانه است! خوشبختانه فرهنگ قبرس شمالی از تاثیر کشور ترکیه ناگزیر نبوده و گام به گام به سوی استاندارد های جهانی پیش میرود به این معنا که آرامش و آزادی زنان در قبرس شمالی نزدیک به قوانین جهانی است و زنان زندگی راحت و سراسر آرامش را تجربه مینمایند.

حضور زنان قبرس شمالی درمسائل سیاسی

برای اینکه به مسئله ی حضور زنان در سیاست بپردازیم باید اول به نقش سایر زنان کشورهایی که در موقعیت جغرافیایی مشابه آن جامعه حضور دارند توجه کنیم، بر اساس مطالعاتی که بدست آمده کشور قبرس شمالی برخلاف اکثر کشورهای خاورمیانه از وضعیت ایده آلی در خصوص حضور زنان در مسائل سیاسی برخوردار است و قانون اساسی این کشور تبعیض برای زنان را امری غیرقانونی اعلام کرده است!

به طور مثال: خانم فاطما اکین اوغلو جزو اولین زنانی است که به عنوان سخنگوی پارلمان به فعالیت میپردازد یا خانم سیبل سیبر اولین زنی است که به عنوان نخست وزیر انتخاب شده است همچنین سخنگویی پارلمان را به عهده داشت، اینها تنها نمونه هایی از حضور فعال زنان در سیاست را نشان میدهد و باید خاطرنشان کرد که شرایط در این کشور به گونه ایست که زنان میتوانند با فراغ خیال به اینگونه فعالیت ها بپردازند.

وضعیت بهداشتی زنان قبرس شمالی

شرایط بهداشتی زنان در قبرس شمالی روز به روز در حال بهبود است و بسیار نزدیک به استانداردهای جهانی است. شاخص بالای بهداشت در این کشور نشان دهنده ی وجود قوانین وضع شده در این حیطه است که از جمله مهم ترین اصول اساسی رفاه در هر کشور به شمار میرود.

همانطور که در مطالب بالاتر گفته شد شرایط بهداشتی قبرس شمالی در مقایسه با کشور هندوستان به مراتب بالاتر است و نزدیک به سطح اروپا است. در ادامه اگر بدنبال سرمایه گذاری در بخش املاک قبرس شمالی می باشید می توانید به صفحه اختصاصی آن مراجعه کنید!

حضور زنان قبرس شمالی دراجتماع

حضور زنان در اجتماع روز به روز پر رنگ تر میشود و این نیاز در رابطه با امنیت آنان در اجتماع بیشتر حس میشود. زنان قبرس شمالی از طرف دولت هیچگونه اعمال فشاری از طریق قانون نمیشوند و محدودیتی در رابطه با حقوق اجتماعی خود ندارند. و زنان وضعیت مناسبی برای غعالیت های جمعی خود دارند، جالب است بدانید در شمال قبرس اعتقادات و روحیات اجتماع به سمت خاورمیانه کشش دارد یعنی معتقدند زنان باید فقط مادران خوبی باشند و تنها در منزل به انجام امور بپردازند یا خانم ها مطلقه و بیوه نباید به تنهایی زندگی کنند؛ با همه ی این وجود این اعتقادات درکشور قبرس شمالی هرچه میگذرد کهنه تر میشوند و ادامه دار نخواهند بود.

حضور زنان قبرس شمالی دراجتماع

حضور زنان قبرس شمالی دراجتماع

اوضاع پناهگاه های قبرس شمالی

پناهگاه به مکانی میگویند که افراد به هر دلیلی مجبور به ترک خانه یا وطن خود شده اند و امکان بازگشت به وضعیت سابق خود را ندارند. در این خصوص نیاز به پناهگاهی که در آن تفکیک جنسیتی صورت گرفته باشد به خصوص برای زنان طبق قوانین انسانی و جهانی برای جلوگیری از هرگونه آسیبی احساس میشود.

با توجه به قوانین جامعه زنان وجود پناهگاهی مختص به زنان در هر کشوری لازم است در قبرس شمالی در سال2011 پناهگاهی مختص زنان ساخته شد که استاندارد های لازم را برای نگهداری زنان نداشت و نهایتا این مکان ملغی شد. متاسفانه در قبرس شمالی پناهگاه زنان وجود ندارد و بنا به مسائل حقوق بشر وجد آن مهم و ضروری است.

شغل و نقش زنان قبرس شمالی

مهاجرت به هر منظوری که صورت بگیرد احساس  رفاه جزو اهداف لاینفک آن است؛ و برای اینکه احساس امنیت کنیم نیاز به آینده شغلی مناسب داریم تا بتوانیم از پس خرج و مخارج و نیازهای خود بر بیاییم. در این کشور طبق آخرین اطلاعات بدست آمده 40 درصد نیروی کار را زنان تشکیل میدهند و نزدیک به 50 درصد کارمندان قبرس شمالی انتخاب شده از جامعه ی زنان هستند.

تفاوت نرخ بیکاری بین زنان و مردان تنها دو درصد است این به معنی  عدم وجود محدودیت اشتغال زنان است. دولت نقش بسیار پررنگی در ایجاد اشتغال زنان دارد که با انجام طرح ها و آیین نامه ها شرایط را بهبود میبخشد.

پوشش زنان در قبرس شمالی

اکثریت جامعه ی قبرس شمالی را مسلمانان تشکیل میدهند. شاید ابتدا این نگرانی رخ بدهد که برای پوشش زنان اجباری در کار است باید به شما این نوید را بدهیکم که زنان از قانون اجبار در پوشش مصون هستند و زنان قبرس شمالی با هر پوششی میتوانند آزادانه به امور خود بپردازند و چه آنان که از حجاب اسلامی برخوردارند و چه آنان که حجاب ندارند در کنار هم آزادانه به معاشرت و فعالیت میپردازند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما در قبرس شمالی به صفحه خدمات ما در قبرس شمالی مراجعه کنید!

پوشش زنان در قبرس شمالی

پوشش زنان در قبرس شمالی

قبرس انتخابی هوشمندانه و پیشرو!

با توجه به مطالبی که در خصوص زنان قبرس شمالی بررسی کردیم پی بردن به این موضوع که قبرس محلی امن برای زندگی زنان است امری قابل باور است این کشور با توجه به آزادی پوشش و افزایش نرخ اشتغال زنان در قبرس شمالی، کشوری سراسر آرامش و آسایش است و پیشرفت روز افزون آن مطابق با استانداردهای جهانی این موضوع را به خوبی نشان میدهد.

نکته ی بسیار مهم برای داشتن مهاجرتی موفق بررسی دقیق و کمک گرفتن از یک مرجع قانونی و با سابقه ی بالا و درخشان که این شرایط در گروه مشاوره و سرمایه گذاری کارگر به راحتی در اختیار شما قرار گرفته است برای اطلاعات بیشتر از خدمات ما به راه های ارتباطی موجود مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بد نیست مطالعه کنید:

آنچه در این مطلب میخوانید !

برچسب ها

Reset password

Enter your email address and we will send you a link to change your password.

Get started with your account

to save your favourite homes and more

Sign up with email

Get started with your account

to save your favourite homes and more

By clicking the «SIGN UP» button you agree to the Terms of Use and Privacy Policy
Powered by Estatik
×