5/5 - (3 امتیاز)

اگر به فکر اخذ اقامت در خارج از کشور هستید و مقصد شما قبرس شمالی است این مقاله مخصوص شماست. قبرس شمالی یکی از جذاب‌ترین کشورهای حاشیه دریای مدیترانه است که با سواحل زیبا و منحصر به فرد خود یکی از جاذبه‌های توریستی و گردشگری در دنیا محسوب می‌شود. این کشور به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است از نظر امکانات رفاهی و هزینه زندگی بی تردید یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما برای مهاجرت محسوب می‌شود. وقتی قصد مهاجرت به کشوری دیگر را دارید یکی از مهم‌ترین عواملی که باید در نظر بگیرید نزدیک بودن فرهنگ میان دو کشور است. این موضوع در سرمایه گذاری شما موثر است.

این کشور در جنوب ترکیه واقع شده و سواحلی بسیار زیبا و پر از منابع طبیعی دارد البته به صورت خودمختار و کاملاً مستقل اداره می‌شود. یکی از بزرگترین نکات مثبت این کشور که باعث سرازیر شدن بسیاری از سرمایه‌گذاران به آن شده پتانسیل جذاب برای آغاز یک تجارت و سرمایه‌گذاری‌های گسترده در قبرس شمالی است. ضمن اینکه آب و هوای بسیار مطلوب و مناسبی هم دارد و از این نظر جزو بهترین مکان‌های دنیا برای زندگی است. البته یک نکته جذابی که وجود دارد این است که پایتخت این کشور که نیکوزیا نام دارد با کشور قبرس جنوبی مشترک است و این تنها مورد خاص اشتراک دو  کشور در پایتختشان است.

چرا قبرس شمالی را برای اخذ اقامت انتخاب کنیم؟

وقتی قصد مهاجرت میکنید یکی از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب شما موثر خواهد بود کیفیت زندگی در آن کشور است. و بر کسی هم پوشیده نیست که یکی از مهم‌ترین عوامل نرخ بیکاری است. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید خبر خوشی در زمینه بیکاری دارید نرخ بیکاری در قبرس شمالی زیر ۵ درصد است و این یعنی مشکل شغل در آن کاملاً حل شده است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث افزایش ورود سرمایه‌گذار به این کشور شده نیز همین موضوع است. از طرفی دیگر با ه وجود آمدن وضعیت اقتصادی نسبتاً دشوار در ایران بسیاری از ایرانیان نیز به فکر انواع روش‌های مهاجرت به این کشور شدند.

اخذ اقامت

اخذ اقامت در بهترین لوکیشن های قبرس شمالی

 

از طرفی دیگر با ه وجود آمدن وضعیت اقتصادی نسبتاً دشوار در ایران بسیاری از ایرانیان نیز به فکر انواع روش‌های مهاجرت به این کشور شدند. این کشور در سال ۲۰۲۳ تنها ۳۸۲ هزار نفر جمعیت دارد یعنی حتی از کوچک‌ترین شهرهای ایران نیز کم جمعیت‌تر است. همین عامل موجب شده تا سطح زندگی و وضعیت اقتصادی بسیار مناسب و قابل قبول باشد. موقعیت جغرافیایی قبرس شمالی ترکیبی از سواحل و دشت‌های مختلف ‌میباشد که با رشته کوه‌های دربرفته احاطه شده است. اخذ اقامت در قبرس شمالی بسیار ساده و آسان است چرا که این کشور ردشگران و توریست‌های زیادی را از طریق هوایی یا دریایی و زمینی می‌پذیرد.

همین موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از گردشگران به این کشور علاقه پیدا کنند و به دنبال اخذ اقامت در قبرس شمالی باشند. یکی دیگر از مهمترین عواملی که این کشور را برای مهاجرت جذاب کرده هزینه پایین مالیات و زندگی در قبرس شمالی است. از آنجایی که قالب مردم قبرس شمالی ترک زبان هستند. بسیاری از مردم استان‌های ترک زبان ایران نیز علاقه زیادی به رفتن به این کشور دارند اگر بخواهیم به موضوع تاریخی آن بازگردیم طی اختلافات فرهنگی که میان مردم این کشور افتاد به دو بخش قبرس شمالی ترک‌ها و قبرس جنوبی یونانی‌ها تقسیم شد. این موضوع به دلیل مداخله نظامی ترکیه رخ داد و موجب تقسیم این کشور شد.

معایب قبرس شمالی

وقتی یک کشور را برای اخذ اقامت انتخاب می‌کنید امکان ندارد که مشکلات و معایبی نداشته باشد به هر حال وجود معایب و مزایا در هر کشوری یک امر طبیعی است. حال که در پاراگراف‌های بالا به مزایای شور قبرس شمالی اشاره کردیم در اینجا می‌خواهیم معایب آن را نیز بیان کنیم. از جمله این عوامل اختلاف طبقاتی است که البته در هر کشوری وجود دارد و این مورد نمی‌تواند شما را آزرده کند از دیگر معایب این کشور به رسمیت نشناخته شدن توسط اتحادیه اروپاست که باعث عدم برخورداری از یک سری تسهیلات و امکاناتی است که از جانب کشورهای اروپایی و این اتحادیه به کشورهای عضو تعلق می‌گیرد. شاید بزرگترین عیب قبرس شمالی همین مورد باشد.

اخذ اقامت

اخذ اقامت دائمی در قبرس شمالی

 

دانشگاه‌های نه چندان معروف در کشور قبرس شمالی یکی دیگر از معایب آن خواهد بود البته اخذ اقامت دانشجویی یکی از راه‌های ساده مهاجرت به این کشور است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. هزینه بسیار پایین تحصیل و دوره یک ساله برای آموزش زبان انگلیسی می‌تواند شما را از نگرانی مشکل زبان راحت کند. حال با این تفاسیر اگر باز هم نیاز به راهنمایی‌های بیشتر داشتید حتماً می‌توانید با کارشناسان گروه کارگزاری کارگر زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری ظهوریان در ارتباط باشید تا با راهنمایی‌های دقیق بهترین مسیر را برای مهاجرت شما انتخاب کنند. اگر قصد اقامت دانشجویی شغلی و یا ثبت شرکت را دارید می‌توانید از طریق واتساپ با کارشناسان ما مکالمه کنید.

مدارک اخذ اقامت کشور قبرس شمالی

  • پاسپورت متقاضی و همراهان
  • فرم درخواست
  • گواهی تولد و ازدواج
  • نامه عدم سوء پیشینه
  • اسناد مربوط به اثبات درآمد
  • مدارک مربوط به خرید ملک در قبرس
  • پرینت حساب بانکی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط