قبرس گردی : معرفی روستاهای زیبای شهر گیرنه

5/5 - (1 امتیاز)

فکرش را بکنید، در امتداد ساحلی آفتابی قدم می زنید، نسیم ملایمی لابه لای موهایتان می پیچد و صدای امواج آرامش‌بخش دریا گوشتان را نوازش می دهد. حالا چشمتان به انبوهی از درختان زیتون کهنسال می افتد که مسیر رسیدن به روستایی سنتی و نقاشانه را برایتان هموار می کنند. بله! به دنیای سحرآمیز “روستاهای زیبای شهر گیرنه” خوش آمدید!

گردش در قبرس شمالی، بدون کشف روستاهای اطراف شهر گیرنه، سفری ناقص خواهد ماند. این روستاها، با حفظ اصالت و بافت تاریخی خود، تصویری رویایی از مدیترانه را به نمایش می گذارند. در این روستاها، زمان متوقف شده و آرامش و سکوت، حرف اول را می زند.

اما ماجراجویی شما در میان روستاهای زیبای شهر گیرنه به همین‌جا ختم نمی شود. این روستاها، گنجینه ای از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی هستند که هر گردشگری را به وجد می آورند. با ما همراه باشید تا سفری بهشتی را در دل این روستاهای بی نظیر آغاز کنیم.

ایستگاه اول: بلاپایس، روستای صومعه باشکوه

اولین مقصد ما در این سفر رویایی، روستای “بلاپایس” (Bellapais) است. این روستای تماشایی، در دامنه تپه ای سرسبز و در فاصله کمی از شهر گیرنه قرار گرفته است. با ورود به بلاپایس، اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند، بقایای باشکوه صومعه بلاپایس (Bellapais Abbey) است. این صومعه که در قرن سیزدهم میلادی بنا شده، یادگاری از دوران حکومت صلیبی ها بر قبرس است. قدم زدن در میان راهروهای سنگی این صومعه و نظاره کردن چشم انداز خیره کننده دریای مدیترانه، تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد.

بلاپایس، تنها به خاطر صومعه تاریخی اش شناخته نمی شود. بافت سنتی و کوچه های سنگفرش شده این روستا، حس و حالی نوستالژیک را القا می کند. گشت و گذار در این کوچه ها و تماشای خانه های قدیمی با درهای چوبی رنگارنگ، شما را به دل تاریخ می برد. در میان این کوچه پس کوچه ها، می توانید با کافه های دنج و رستوران های محلی که غذاهای سنتی قبرس را سرو می کنند، برخورد کنید. نشستن در تراس یکی از این کافه ها و لذت بردن از یک فنجان قهوه ترک در کنار تماشای مناظر خیره کننده روستاهای زیبای شهر گیرنه، صفای دیگری دارد.

هنرمندان و صنعتگران زیادی در روستای بلاپایس سکونت دارند. در مغازه های سنتی این روستا، می توانید انواع صنایع دستی زیبا و سوغاتی های منحصر به فرد را پیدا کنید. سرامیک های رنگارنگ، پارچه های دستبافت، زیورآلات نقره و محصولات ساخته شده از چوب زیتون، تنها بخشی از سوغاتی های جذاب این روستا هستند.

در ادامه این سفر بهاری، با “روستاهای زیبای شهر گیرنه” همراه ما باشید تا به سراغ جاذبه های دیگری برویم که قطعا شما را حیرت زده خواهند کرد.

ایستگاه دوم: کاتودارا، روستای غارنشینان

سفرمان در میان روستاهای زیبای شهر گیرنه ادامه دارد و این بار به روستای “کاتودارا” (Karpaz) می رسیم. این روستا در شمالی ترین نقطه قبرس شمالی واقع شده و به دلیل غارهای منحصر به فردش شهرت دارد. در این غارها، بقایای سکونت انسان های اولیه کشف شده است که قدمت آن ها به هزاران سال قبل می رسد.

یکی از مشهورترین غارهای کاتودارا، غار “آیاسما” (Ayia Sophia) است. این غار، به دلیل وجود استالاگمیت ها و استالاگتیت های شگفت انگیز، به عنوان یک جاذبه طبیعی بی نظیر شناخته می شود. با ورود به غار آیاسما، حس و حالی خاص به شما دست می دهد. تابش نور خورشید از منافذ سقف غار، منظره ای بدیع و رویایی را خلق می کند.

علاوه بر غارها، کاتودارا جاذبه های طبیعی دیگری نیز دارد. سواحل بکر و دست نخورده این روستا، مکانی ایده آل برای آفتاب گرفتن، شنا و ورزش های آبی هستند. همچنین، می توانید در این سواحل، شاهد لاک پشت های دریایی باشید که برای تخم گذاری به ساحل می آیند.

اگر به دنبال تجربه ای متفاوت هستید، می توانید به سافاری در طبیعت وحشی کاتودارا بروید. در این سافاری، می توانید از نزدیک با حیات وحش این منطقه، از جمله بزهای کوهی، گراز وحشی و پرندگان مختلف آشنا شوید.

در روستای کاتودارا، رستوران های محلی زیادی وجود دارند که غذاهای دریایی تازه و خوشمزه را سرو می کنند. همچنین، می توانید در این روستا، انواع میوه ها و سبزیجات تازه را به صورت ارگانیک تهیه کنید.

ایستگاه سوم: لاپیتا، روستای ساحلی با معماری یونانی

سفرمان در میان روستاهای زیبای شهر گیرنه به “لاپیتا” (Lapta) می رسد. این روستای ساحلی، با معماری یونانی و خانه های سفید و آبی رنگش، حس و حالی مدیترانه ای را به شما القا می کند. قدم زدن در خیابان های باریک و پرپیچ و خم لاپیتا، شما را به سفری در زمان می برد.

لاپیتا، به خاطر سواحل شنی زیبا و آب های فیروزه ای کریستالی اش شهرت دارد. در این سواحل، می توانید به انواع تفریحات آبی مانند شنا، آفتاب گرفتن، غواصی و جت اسکی بپردازید. همچنین، در لاپیتا، کافه ها و رستوران های ساحلی زیادی وجود دارند که می توانید در آنها استراحت کنید و از تماشای منظره ی خیره کننده ی دریا لذت ببرید.

یکی از جاذبه های تاریخی لاپیتا، کلیسای “آگیوس جورجیوس” (Agios Georgios) است. این کلیسا که در قرن هجدهم میلادی بنا شده، نمادی از فرهنگ و مذهب مردم این روستا است.

علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی، لاپیتا به خاطر بازارهای محلی اش نیز معروف است. در این بازارها، می توانید انواع سوغاتی، صنایع دستی، لباس و ادویه جات را پیدا کنید.

ایستگاه چهارم: کالواس، روستای مرکبات

در ادامه ی سفرمان به “روستاهای زیبای شهر گیرنه”، به روستای “کالواس” (Kalavassos) می رسیم. این روستا، به خاطر باغ های مرکبات سرسبز و معطرش مشهور است. قدم زدن در میان این باغ ها و تنفس هوای پاک، حس و حالی وصف ناپذیر به شما می دهد.

در کالواس، می توانید از نزدیک با نحوه ی کشت و برداشت مرکبات آشنا شوید. همچنین، می توانید از محصولات تازه و ارگانیک این باغ ها مانند پرتقال، لیمو، نارنج و گریپ فروت.

علاوه بر باغ های مرکبات، کالواس جاذبه های تاریخی دیگری نیز دارد. در این روستا، می توانید از بقایای یک شهر باستانی رومی دیدن کنید. همچنین، در کالواس، موزه ای وجود دارد که در آن، اشیاء و آثار باستانی کشف شده از این منطقه به نمایش گذاشته شده است.

ایستگاه پنجم: کاراوا، روستای شراب

آخرین ایستگاه سفرمان در میان “روستاهای زیبای شهر گیرنه”، روستای “کاراوا” (Karavas) است. این روستا، به خاطر تاکستان های انگور و شراب های نابش شهرت دارد. قدم زدن در میان تاکستان های سرسبز کاراوا و تماشای خوشه های انگور رسیده، حس و حالی دل انگیز را به شما می دهد.

در کاراوا، می توانید از کارخانه های شراب سازی دیدن کنید و در مورد مراحل تولید شراب آشنا شوید. همچنین، می توانید در این کارخانه ها، انواع شراب های محلی را مزه کرده و برای خود و عزیزانتان سوغات تهیه کنید.

علاوه بر تاکستان ها و کارخانه های شراب سازی، کاراوا جاذبه های تاریخی و فرهنگی دیگری نیز دارد. در این روستا، می توانید از بقایای یک کلیسای بیزانس دیدن کنید. همچنین، در کاراوا، موزه ای وجود دارد که در آن، اشیاء و آثار باستانی کشف شده از این منطقه به نمایش گذاشته شده است.

سفرمان در میان “روستاهای زیبای شهر گیرنه” به پایان رسید. در این سفر، با روستاهایی منحصر به فرد و جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بی نظیر آشنا شدیم.

آیا شما هم دوست دارید سفری بهشتی را در این روستاهای رویایی تجربه کنید؟

شرکت مشاوره و سرمایه گذاری کارگر با بیش از 14 سال سابقه ی درخشان در زمینه ی سرمایه گذاری در قبرس شمالی و خرید ملک در قبرس شمالی، آماده ی ارائه ی مشاوره ی رایگان به شما عزیزان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور سفر به قبرس شمالی، می توانید با کارشناسان مجرب ما در شرکت مشاوره و سرمایه گذاری کارگر در تماس باشید.

بخش سوم: سفری به اعماق تاریخ و فرهنگ

تا کنون در دو بخش قبلی این مقاله، به معرفی تعدادی از زیباترین روستاهای شهر گیرنه در قبرس شمالی پرداختیم. روستاهایی که هر کدام با جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد خود، گردشگران را مجذوب خود می کنند.

در این بخش از مقاله، سفری به اعماق تاریخ و فرهنگ این روستاها خواهیم داشت و با برخی از رسومات و سنت های مردم قبرس شمالی آشنا خواهیم شد.

جشنواره ها و مراسم:

روستاهای زیبای شهر گیرنه، هر ساله میزبان جشنواره ها و مراسم مختلفی هستند که ریشه در تاریخ و فرهنگ این منطقه دارند. یکی از مشهورترین این جشنواره ها، جشنواره ی “انگور” است که در روستای کاراوا برگزار می شود. در این جشنواره، مردم محلی انواع غذاها و نوشیدنی های تهیه شده از انگور را به نمایش می گذارند و به رقص و پایکوبی می پردازند.

جشنواره ی دیگری که در این روستاها برگزار می شود، جشنواره ی “زیتون” است. در این جشنواره، مردم محلی مراحل برداشت و فرآوری زیتون را به نمایش می گذارند و از محصولات زیتون مانند روغن زیتون، صابون و لوازم آرایشی رونمایی می کنند.

علاوه بر این جشنواره ها، در روستاهای زیبای شهر گیرنه، مراسم های مذهبی و سنتی مختلفی نیز برگزار می شود. در این مراسم، مردم محلی با پوشیدن لباس های سنتی خود، به اجرای موسیقی و رقص های محلی می پردازند.

صنایع دستی:

صنایع دستی، یکی از ارکان اصلی فرهنگ و هنر قبرس شمالی است. در روستاهای زیبای شهر گیرنه، هنرمندان و صنعتگران زیادی در زمینه های مختلف مانند سرامیک سازی، بافت پارچه، زیورآلات سازی و مجسمه سازی فعالیت می کنند.

شما می توانید در مغازه های سنتی این روستاها، انواع صنایع دستی زیبا و منحصر به فرد را پیدا کنید. این صنایع دستی، نه تنها یادگاری ارزشمندی از سفر شما به قبرس شمالی هستند، بلکه به رونق اقتصاد محلی نیز کمک می کنند.

غذا:

غذا، یکی از مهمترین بخش های فرهنگ هر جامعه ای است. در قبرس شمالی، غذاها با استفاده از مواد اولیه ی تازه و باکیفیت طبخ می شوند.

یکی از غذاهای محبوب در قبرس شمالی، “سوفلاکی” است. سوفلاکی، نوعی کباب یونانی است که از گوشت مرغ، گوسفند یا خوک تهیه می شود. این غذا معمولا با نان پیتا، سس تاتزیکی و سالاد سرو می شود.

غذای محبوب دیگر در قبرس شمالی، “موساکا” است. موساکا، نوعی خوراک بادمجان است که با گوشت چرخ کرده، سیب زمینی و سس بشامل تهیه می شود.

سخن پایانی

سفر به “روستاهای زیبای شهر گیرنه” در قبرس شمالی، تجربه ای منحصر به فرد و فراموش نشدنی خواهد بود. در این روستاها، می توانید با طبیعت بکر و دست نخورده، تاریخ غنی و فرهنگ اصیل مردم قبرس شمالی آشنا شوید.

شرکت مشاوره و سرمایه گذاری کارگر با ارائه ی خدمات متنوع، آماده ی همراهی شما در این سفر رویایی است.

با ما به قبرس شمالی سفر کنید و خاطره ای فراموش نشدنی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

سوالات متداول درباره ی روستاهای زیبای شهر گیرنه

1. بهترین زمان برای سفر به روستاهای زیبای شهر گیرنه چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به این روستاها، فصل های بهار و پاییز است. در این فصل ها هوا خنک و مطبوع است و می توانید از طبیعت زیبای این منطقه لذت ببرید.

2. برای سفر به این روستاها به چه مدارکی نیاز دارم؟

برای سفر به قبرس شمالی، شما به پاسپورت با حداقل اعتبار 6 ماه و ویزا نیاز دارید. می توانید ویزای خود را به صورت آنلاین یا از طریق سفارت قبرس در کشور خود دریافت کنید.

3. چگونه می توانم به این روستاها سفر کنم؟

شما می توانید با پرواز مستقیم از ایران به فرودگاه بین المللی ارجان در قبرس شمالی سفر کنید. همچنین، می توانید از طریق ترکیه یا سایر کشورهای اروپایی به قبرس شمالی سفر کنید.

4. در این روستاها چه امکاناتی وجود دارد؟

در این روستاها، انواع امکانات رفاهی و تفریحی مانند هتل، رستوران، کافه، مغازه، استخر و زمین بازی وجود دارد. همچنین، در این روستاها می توانید به انواع فعالیت های ورزشی و تفریحی مانند پیاده روی، کوهنوردی، شنا، دوچرخه سواری و گشت و گذار در طبیعت بپردازید.

5. هزینه ی سفر به این روستاها چقدر است؟

هزینه ی سفر به این روستاها به عوامل مختلفی مانند زمان سفر، نوع اقامتگاه، نوع فعالیت های تفریحی و … بستگی دارد. با این حال، به طور کلی می توان گفت که سفر به این روستاها نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان تر است.

6. چه زبانی در این روستاها صحبت می شود؟

زبان رسمی قبرس شمالی، ترکی استانبولی است. با این حال، در این روستاها به زبان های انگلیسی و یونانی نیز صحبت می شود.

7. آیا در این روستاها می توانم به دین خود عمل کنم؟

بله، در قبرس شمالی آزادی مذهب وجود دارد و شما می توانید به هر دینی که می خواهید عمل کنید.

8. آیا در این روستاها می توانم غذاهای ایرانی پیدا کنم؟

بله، در برخی از رستوران های این روستاها می توانید غذاهای ایرانی پیدا کنید. همچنین، می توانید مواد اولیه ی لازم برای پخت غذاهای ایرانی را در سوپر مارکت های این روستاها پیدا کنید.

9. آیا در این روستاها می توانم ملک بخرم؟

بله، شما می توانید در قبرس شمالی ملک بخرید. برای این کار، باید از یک مشاوره ی املاک معتبر کمک بگیرید.

10. آیا می توانم در این روستاها کار پیدا کنم؟

بله، در قبرس شمالی فرصت های شغلی مختلفی وجود دارد. با این حال، برای پیدا کردن کار در این کشور، باید به زبان ترکی استانبولی مسلط باشید.

امیدواریم این پاسخ ها به سوالات شما درباره ی روستاهای زیبای شهر گیرنه پاسخ داده باشد.

اگر سوال دیگری دارید، می توانید در قسمت نظرات زیر این مقاله مطرح کنید.

شرکت مشاوره و سرمایه گذاری کارگر با ارائه ی خدمات متنوع، آماده ی پاسخگویی به سوالات شما و همراهی شما در سفر به قبرس شمالی است.

با ما به قبرس شمالی سفر کنید و خاطره ای فراموش نشدنی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بد نیست مطالعه کنید:

آنچه در این مطلب میخوانید !

برچسب ها

Reset password

Enter your email address and we will send you a link to change your password.

Get started with your account

to save your favourite homes and more

Sign up with email

Get started with your account

to save your favourite homes and more

By clicking the «SIGN UP» button you agree to the Terms of Use and Privacy Policy
Powered by Estatik
×