زبان قبرس شمالی چیست؟

زبان قبرس شمالی
Rate this post

قبرس شمالی یکی از مکان‌های زیبا و جذاب است که توجه خیلی از افراد را به خود جلب کرده است. این منطقه یکی از بزرگ‌ترین جزایر مدیترانه است. قبرس شمالی آب و هوای عالی دارد که باعث شده است بسیاری از توریس‌ها را به خود جلب کند. همچنین به خاطر امکانات زیاد قبرس شمالی افراد زیادی به این جا مهاجرت کرده‌اند.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که مردم در قبرس شمالی به چه زبانی صحبت می‌کنند؟ درباره زبان باید بگویم که بیشتر مردم در قبرس شمالی قومیت ترک هستند و به زبان ترکی صحبت می‌کنند. اما نقاطی از قبرس شمالی هست که به یونان مربوط می‌شود و دارای مردمانی است که به زبان یونانی صحبت می‌کنند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا درباره زبان مردم قبرس شمالی بیشتر صحبت کنیم.

زبان شناسی قبرس شمالی

قبرس شمالی مکان‌های تفریحی و دیدنی منحصر به فرد زیادی دارد. به خاطر همین، هر ساله توریست‌های زیادی به قبرس شمالی جذب می‌شوند. علاوه بر این، آب و هوای قبرس شمالی باعث شده است که در تمام فصول سال، توریست‌های زیادی به این منطقه سفر کنند. در مورد زبان شناسی قبرس شمالی، باید بگویم که زبان در این منطقه به دو نوع زبان‌های رسمی و غیر رسمی تقسیم می‌شود. برای اینکه در سفر به قبرس شمالی، تجربه لذت بخشی داشته باشید باید نسبت به این زبان‌ها آگاهی کافی داشته باشید. همانطور که گفتیم زبان مردم قبرس شمالی به دو صورت رسمی و غیر رسمی است که در ادامه به برسی آن‌ها می‌پردازیم.

زبان‌های رسمی قبرس

قبرس یک جزیره در دریای مدیترانه است که دارای دو کشور مستقل قبرس شمالی و قبرس جنوبی است. به خاطر اینکه این دو کشور از هم مستقل هستند، دارای زبان‌های متفاوتی هم هستند. در قبرس جنوبی، زبان رسمی آن‌ها یونانی است. یونانی به خاطر فرهنگ و تاریخچه طولانی که دارد، در این منطقه به شدت رواج پیدا کرده است. بیشتر از 60 درصد مردم این منطقه به زبان یونانی صحبت می‌کنند. قبرس شمالی جزئی از ترکیه حساب می‌شود و زبان مردم این منطقه ترکی است. با توجه به اینکه قبرس شمالی به ترکیه نزدیک است، ترکی به عنوان زبان رسمی در این کشور شناخته شده است.

حدود 80 تا 90 درصد مردم این منطقه به زبان ترکی صحبت می‌کنند. از زبان‌های دیگر هم در این دو منطقه استفاده می‌شود. زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و زبان بین المللی در این منطقه به کار گرفته می‌شود.  قبرس منطقه ای است که توریست‌های زیادی را به خود جلب می‌کند، به همین جهت در بیشتر نقاط آن به زبان انگلیسی هم صحبت می‌کنند تا بهتر با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

زبان‌های رسمی قبرس

زبان‌های رسمی قبرس

زبان‌های غیر رسمی در قبرس

علاوه بر زبان‌های رسمی در قبرس، زبان‌های غیر رسمی زیادی هم وجود دارد که توسط برخی از گروه‌ها یا افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از آن زبان‌ها شامل :

  • زبان قبرسی : زبان قبرسی یک زبان حلی است که برخی از افراد یونانی از این زبان استفاده می‌کنند. این زبان از زبان‌های یونانی و ترکی تاثیر گرفته است و تفاوت‌هایی با زبان یونانی دارد.
  • زبان ترکمن قبرسی : زبان ترکمن قبرسی را بعضی از مردم قبرس استفاده می‌کنند. زبان ترکمن قبرسی هم تحت تاثیر زبان ترکی قرار گرفته است و یکسری تفاوت‌هایی با آن دارد.
  • زبان رومانی قبرسی : گروه‌هایی رومانی در قبرس زندگی می‌کنند که زبان رومانی را به عنوان زبان خود استفاده می‌کنند.

برای اینکه به قبرس مهاجرت کنیم باید چه زبان یاد داشته باشیم؟

همانطور که گفتیم، قبرس یکی از کشورهای توریستی است که هر ساله تعداد زیادی افراد به آن سفر یا مهاجرت می‌کنند. در ایران هم هر سال مردم به قبرس شمالی مهاجرت می‌کنند که اهداف این مهاجرین تحصیلی، سرمایه گذاری و … است. برای اینکه به قبرس سفر یا مهاجرت بکنید باید یک تسلط نسبی به زبان ترکی یا انگلیسی داشته باشید. البته به دلیل اینکه این کشور توریستی است، یاد داشتن نسبی زبان انگلیسی و استفاده از آن، کفایت می‌کند. بسیاری از مردم چه در قبرس شمالی چه جنوبی، به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

در کدام شهر قبرس زبان انگلیسی رواج بیشتری دارد؟

در شهرهای گیرنه و کایرنیا که از شهرهای معروف و خوش آب و هوا در قبرس شمالی است، زبان انگلیسی رواج بیشتری دارد و بیشتر از آن استفاده می‌کنند. علاوه بر زبان، فرهنگ انگلیسی در این شهرها، نسبت به شهرهای دیگر قبرس بیشتر به چشم می‌خورد. شاید از دلایل آن وجود دهکده انگلیسی در این شهرها است.

برای اینکه به قبرس مهاجرت کنیم باید چه زبان یاد داشته باشیم؟

برای اینکه به قبرس مهاجرت کنیم باید چه زبان یاد داشته باشیم؟

سخن پایانی

اگر قصد دارید به قبرس شمالی یا جنوبی مهاجرت کنید یا می‌خواهید برای تفریح به آنجا سفر کنید، آشنایی با زبان‌های رسمی و غیر رسمی این کشور، یکی از الزامات است. باید از زبان عمومی منطقه مورد نظری که قصد سفر دارید، اطلاعات کافی داشته باشید. مثلا اگر قصد سفر به قبرس شمالی دارید، باید زبان ترکی را یاد داشته باشید و تسلط نسبی به آن داشته باشید.

همچنین اگر قصد سفر به قبرس جنوبی را دارید بهتر است به زبان یونانی تسلط داشته باشید زیرا مردم آنجا، به زبان یونانی صحبت می‌کنند. به طور کلی شما اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید، می‌توانید به قبرس سفر کنید زیرا زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است و در هر کشوری از آن استفاده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در گرفتن اقامت قبرس شمالی می‌توانید به وبسایت کارگر مراجعه کنید و از خدمات آن‌ها بهره ببرید. اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی دارید با مراجعه به وبسایت کارگر می‌توانید درباره این کشور اطلاعات خوبی کسب کنید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بد نیست مطالعه کنید:

آنچه در این مطلب میخوانید !

برچسب ها

Reset password

Enter your email address and we will send you a link to change your password.

Get started with your account

to save your favourite homes and more

Sign up with email

Get started with your account

to save your favourite homes and more

By clicking the «SIGN UP» button you agree to the Terms of Use and Privacy Policy
Powered by Estatik
×