جاذبه های گردشگری فاماگوستا

5/5 - (1 امتیاز)

فاماگوستا، شهری بندری در قبرس شمالی، با جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان، مقصدی رویایی برای گردشگران است. قدم زدن در خیابان های سنگفرش شده ی این شهر باستانی، گویی سفری در گذر زمان است. از مسجد لالا مصطفی پاشا که زمانی کلیسای جامع شهر بوده تا دیوارهای ونیزی که دور تا دور شهر کشیده شده اند، هر گوشه ای از فاماگوستا حکایتی برای گفتن دارد.

فاماگوستا، شهر ارواح

اما شهر فاماگوستا فقط به خاطر جاذبه های تاریخی اش مشهور نیست. فاماگوستا شهر ارواح نامی است که به بخش شرقی و محصور این شهر داده شده است. این منطقه که زمانی پر رونق ترین بخش شهر بوده، پس از جنگ سال 1974 به طور کامل متروکه شده است. قدم زدن در خیابان های خالی این شهر و دیدن بناهای تاریخی که در گذر زمان رو به ویرانی نهاده اند، تجربه ای منحصر به فرد و البته کمی ترسناک را برای گردشگران رقم می زند.

عکس های شهر فاماگوستا در اینترنت به وفور یافت می شوند و می توانند شما را با زیبایی ها و غم نهفته در این شهر آشنا کنند.

جاذبه های گردشگری فاماگوستا

اما جاذبه های گردشگری فاماگوستا به شهر ارواح ختم نمی شود. در ادامه به برخی از مهم ترین دیدنی های این شهر اشاره می کنیم:

  • مسجد لالا مصطفی پاشا: این مسجد که زمانی کلیسای جامع شهر بوده است، یکی از زیباترین بناهای تاریخی قبرس شمالی به شمار می رود. معماری گوتیک این مسجد و گنبدهای عظیم آن، هر گردشگری را مجذوب خود می کند.
  • دیوارهای ونیزی: این دیوارها که در قرن 14 توسط ونیزی ها ساخته شده اند، دور تا دور شهر فاماگوستا را احاطه کرده اند. قدم زدن در امتداد این دیوارها و تماشای منظره شهر، تجربه ای لذت بخش است.
  • قلعه کانتارا: این قلعه که در بالای تپه ای مشرف به شهر واقع شده است، چشم اندازی زیبا از فاماگوستا و دریای مدیترانه را به شما ارائه می دهد.
  • سالامیس: این شهر باستانی که در نزدیکی فاماگوستا واقع شده است، زمانی یکی از مهم ترین شهرهای قبرس بوده است. ویرانه های این شهر، از جمله تئاتر، آگورا و معابد، یادآور عظمت و شکوه تمدن یونان باستان هستند.
  • سواحل فاماگوستا: فاماگوستا دارای سواحل شنی بسیار زیبایی است که مکان مناسبی برای آفتاب گرفتن، شنا و ورزش های آبی هستند.

بیشتر ببینید: زندگی در قبرس شمالی

 

جاذبه های گردشگری شهر فاماگوستا

جاذبه های گردشگری شهر فاماگوستا

ساحل لوف و کافه ساحلی لوف

قبرس شمالی جزیره ای با سواحل رویایی و خاص است که در هر نقطه از آن سواحل زیبا و شگفت انگیزی وجود دارد. از سواحل جذاب و دیدنی شهر فاماگوستا ساحل لوف در نزدیکی ساحل گلپسیدس است که هر دوی این سواحل بسیار زیبا هستند. شن های ساحلی و آب دریای شفاف با هوای فوق العاده و اتمسفر آرام همگی باعث می شوند که هر ساله توریست های زیادی برای تفریحات آبی به قبرس شمالی بیایند. در فصل های گرم تابستان بیچ کلاب های ساحلی و همچنین سینمای ساحلی از تفریحات این ساحل زیبا است.

 

تور قبرس شمالی فاماگوستا

اگر قصد سفر به فاماگوستا را دارید، می توانید از تورهای قبرس شمالی فاماگوستا که توسط آژانس های مسافرتی مختلف ارائه می شوند، استفاده کنید. این تورها معمولا شامل بلیط هواپیما، هتل، گشت شهری و سایر خدمات هستند.

فاماگوستا قبرس شمالی

فاماگوستا قبرس شمالی با داشتن جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوان، مقصدی ایده آل برای گردشگری است. اگر به دنبال سفری خاطره انگیز و پرماجرا هستید، فاماگوستا را در لیست سفرتان قرار دهید.

بخش دوم جاذبه های گردشگری فاماگوستا

در بخش اول این مقاله به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری فاماگوستا از جمله مسجد لالا مصطفی پاشا، دیوارهای ونیزی، قلعه کانتارا، سالامیس و سواحل زیبا ی این شهر پرداختیم. در این بخش قصد داریم به معرفی سایر دیدنی های فاماگوستا و همچنین اطلاعاتی در مورد هوای فاماگوستا، کلاب های شبانه، رستوران ها و اقامتگاه های این شهر بپردازیم.

آب و هوای فاماگوستا

فاماگوستا دارای آب و هوای مدیترانه ای است، با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و مرطوب. میانگین دمای هوا در تابستان 30 درجه سانتیگراد و در زمستان 10 درجه سانتیگراد است. فصل های بهار و پاییز نیز در فاماگوستا بسیار دلپذیر هستند.

کلاب های شبانه فاماگوستا

فاماگوستا دارای کلاب های شبانه متعددی است که در آنها می توانید از موسیقی زنده، رقص و نوشیدنی لذت ببرید. برخی از محبوب ترین کلاب های شبانه فاماگوستا عبارتند از:

  • Club Boudoir: این کلاب یکی از محبوب ترین کلاب های شبانه فاماگوستا است که در آن موسیقی های رقص و پاپ پخش می شود.

  • Eden Club: این کلاب دارای دو سالن مجزا است که در یکی از آنها موسیقی های رقص و در دیگری موسیقی های زنده پخش می شود.

  • The Castle Club: این کلاب در قلعه کانتارا واقع شده است و دارای منظره ای panoramic از شهر فاماگوستا است.

رستوران های فاماگوستا

فاماگوستا دارای رستوران های متعددی است که در آنها می توانید انواع غذاهای قبرسی، مدیترانه ای و بین المللی را امتحان کنید. برخی از محبوب ترین رستوران های فاماگوستا عبارتند از:

  • Koryfos Restaurant: این رستوران غذاهای سنتی قبرسی را با بهترین مواد اولیه سرو می کند.

  • Salamina Bay Restaurant: این رستوران در کنار ساحل واقع شده است و دارای منظره ای panoramic از دریای مدیترانه است. در این رستوران می توانید انواع غذاهای دریایی و مدیترانه ای را امتحان کنید.

  • No Name Restaurant: این رستوران غذاهای بین المللی را با کیفیتی عالی سرو می کند.

اقامتگاه های فاماگوستا

فاماگوستا دارای اقامتگاه های متعددی برای هر سلیقه و بودجه ای است. از هتل های لوکس گرفته تا آپارتمان های ارزان قیمت، در فاماگوستا می توانید اقامتگاه مناسب خود را پیدا کنید. برخی از محبوب ترین هتل های فاماگوستا عبارتند از:

  • Cratos Premium Hotel: این هتل 5 ستاره در کنار ساحل واقع شده است و دارای امکانات رفاهی کامل از جمله استخر، اسپا، رستوران و کافه می باشد.
  • St. George Hotel & Spa: این هتل 4 ستاره در مرکز شهر فاماگوستا واقع شده است و دسترسی آسانی به تمام جاذبه های گردشگری شهر دارد.
  • Γιαλός Village Hotel: این هتل آپارتمانی در کنار ساحل واقع شده است و دارای واحدهای آپارتمانی مجهز به آشپزخانه و حمام می باشد.

در بخش های قبلی این مقاله به معرفی جاذبه های تاریخی، طبیعی و تفریحی فاماگوستا پرداختیم. در این بخش قصد داریم به معرفی برخی از نکات مهم برای سفر به فاماگوستا و همچنین اطلاعاتی در مورد هزینه های سفر به این شهر بپردازیم.

نکات مهم برای سفر به فاماگوستا:

  • ویزا: برای سفر به قبرس شمالی ایرانیان به ویزا نیاز ندارند.
  • پول رایج: پول رایج در قبرس شمالی لیر ترکیه است.
  • زبان: زبان رسمی در قبرس شمالی ترکی است. با این حال، در مناطق توریستی انگلیسی نیز به طور گسترده صحبت می شود.
  • حمل و نقل: در فاماگوستا می توانید به راحتی با اتوبوس، تاکسی یا ماشین کرایه ای به گشت و گذار بپردازید.
  • پوشش: در فاماگوستا پوشش خاصی برای گردشگران وجود ندارد. با این حال، توصیه می شود در هنگام بازدید از اماکن مذهبی، لباس های پوشیده و محجوب بپوشید.

هزینه های سفر به فاماگوستا:

  • هزینه بلیط هواپیما: هزینه بلیط هواپیما از تهران به ارجان حدود 2 تا 3 میلیون تومان است.
  • هزینه هتل: هزینه هتل در فاماگوستا بسته به نوع هتل و فصل سفر از شبی 300 تا 1000 یورو متغیر است.
  • هزینه غذا: هزینه غذا در فاماگوستا نسبتا ارزان است. شما می توانید با 100 تا 200 یورو در روز در رستوران های معمولی غذا بخورید.
  • هزینه حمل و نقل: هزینه حمل و نقل در فاماگوستا نیز بسیار ارزان است. شما می توانید با 10 تا 20 یورو در روز با اتوبوس و تاکسی در شهر رفت و آمد کنید.
  • هزینه های تفریحی: هزینه های تفریحی در فاماگوستا بسته به نوع فعالیتی که انتخاب می کنید متغیر است. به عنوان مثال، هزینه ورودی به موزه ها و اماکن تاریخی حدود 5 تا 10 یورو است.

فاماگوستا شهری زیبا و تاریخی است که می تواند مقصدی ایده آل برای یک سفر خاطره انگیز باشد. با دنبال کردن نکات ارائه شده در این مقاله می توانید سفری برنامه ریزی شده و بدون دردسر به فاماگوستا داشته باشید.

کلام آخر

فاماگوستا، شهر بندری در قبرس شمالی، با جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان، مقصدی رویایی برای گردشگران است. قدم زدن در خیابان های سنگفرش شده ی این شهر باستانی، گویی سفری در گذر زمان است. از مسجد لالا مصطفی پاشا که زمانی کلیسای جامع شهر بوده تا دیوارهای ونیزی که دور تا دور شهر کشیده شده اند، هر گوشه ای از فاماگوستا حکایتی برای گفتن دارد.

جاذبه های گردشگری فاماگوستا بسیار متنوع هستند و هر سلیقه ای را راضی نگه می دارند. علاقه مندان به تاریخ می توانند از شهر باستانی سالامیس و دیوارهای ونیزی دیدن کنند. دوستداران طبیعت می توانند از سواحل زیبای فاماگوستا لذت ببرند و در آب های نیلگون مدیترانه شنا کنند.

فاماگوستا همچنین دارای شب زنده داری های جذاب و رستوران های متعدد با غذاهای لذیذ است.

هزینه های سفر به فاماگوستا نسبتا ارزان است و با هر بودجه ای می توان در این شهر سفر کرد.

سوالات متداول درباره جاذبه های گردشگری فاماگوستا

سفر به فاماگوستا چه مزایایی دارد؟

فاماگوستا مزایای بسیاری برای گردشگران دارد، از جمله:

  • جاذبه های تاریخی و فرهنگی: فاماگوستا دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعددی از جمله شهر باستانی سالامیس، مسجد لالا مصطفی پاشا و دیوارهای ونیزی است.
  • طبیعت زیبا: فاماگوستا دارای سواحل زیبا، آب های نیلگون مدیترانه و مناظر طبیعی چشم نواز است.
  • هزینه های مناسب: هزینه های سفر به فاماگوستا در مقایسه با سایر مقاصد گردشگری در اروپا نسبتا ارزان است.
  • دسترسی آسان: فاماگوستا به راحتی از طریق فرودگاه بین المللی ارجان قابل دسترسی است.
  • مردم خونگرم: مردم قبرس شمالی بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند.

بهترین زمان سفر به فاماگوستا چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به فاماگوستا بهار و پاییز است. در این فصل ها هوا خنک و مطبوع است و از ازدحام جمعیت نیز کاسته شده است.

چگونه می توان به فاماگوستا سفر کرد؟

برای سفر به فاماگوستا می توانید از طریق فرودگاه بین المللی ارجان به قبرس شمالی پرواز کنید. همچنین می توانید از طریق کشتی از سایر شهرهای قبرس به فاماگوستا سفر کنید.

هزینه اقامت در فاماگوستا چقدر است؟

هزینه اقامت در فاماگوستا بسته به نوع هتل و فصل سفر از شبی 300 تا 1000 یورو متغیر است.

چه غذاهایی را می توان در فاماگوستا امتحان کرد؟

فاماگوستا دارای رستوران های متعددی با غذاهای لذیذ است. شما می توانید در این رستوران ها انواع غذاهای قبرسی، مدیترانه ای و بین المللی را امتحان کنید.

آیا برای سفر به فاماگوستا به ویزا نیاز است؟

برای سفر به قبرس شمالی ایرانیان به ویزا نیاز ندارند.

چه زبانی در فاماگوستا صحبت می شود؟

زبان رسمی در قبرس شمالی ترکی است. با این حال، در مناطق توریستی انگلیسی نیز به طور گسترده صحبت می شود.

چه چیزی در فاماگوستا باید خرید؟

در فاماگوستا می توانید انواع سوغاتی از جمله صنایع دستی، ادویه جات، روغن زیتون و شیره انگور را خریداری کنید.

آیا در فاماگوستا می توان تور گرفت؟

بله، در فاماگوستا تورهای مختلفی برای بازدید از جاذبه های گردشگری شهر وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جاذبه های گردشگری فاماگوستا، تور قبرس شمالی فاماگوستا و خرید ملک در قبرس شمالی می توانید به وب سایت شرکت مشاوره و سرمایه گذاری کارگر مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بد نیست مطالعه کنید:

آنچه در این مطلب میخوانید !

برچسب ها

Reset password

Enter your email address and we will send you a link to change your password.

Get started with your account

to save your favourite homes and more

Sign up with email

Get started with your account

to save your favourite homes and more

By clicking the «SIGN UP» button you agree to the Terms of Use and Privacy Policy
Powered by Estatik
×