درباره کشور ترکیه

درباره کشور ترکیه
4.6/5 - (7 امتیاز)

چشم هایتان را ببندید و کلمه “ترکیه” را در ذهن خود مجسم کنید. چه تصویری در ذهنتان نقش می بندد؟ آیا بازارهای پر جنب و جوش استانبول است که حواس شما را با ادویه های معطر، فرش های رنگارنگ و صداهای چانه زنی پر می کند؟ یا سواحل خیره‌کننده دریای اژه با آبی بهشتی و شن های نرم است که زیر نور خورشید می درخشد؟ شاید هم شکوه معماری امپراتوری عثمانی با مساجد باشکوه و کاخ های مجلل باشد که تجلی‌گر تاریخ غنی این سرزمین است.

بله، ترکیه کشوری است که همزمان با پای در سنت و گذشته گذاشتن، به سمت آینده ای مدرن و پویا گام برمی‌دارد. این سرزمین اوراسیایی که در چهارراه بالکان، قفقاز، خاورمیانه و شرق مدیترانه واقع شده، پلی است میان شرق و غرب. فرهنگی غنی و ترکیبی از سنت های مختلف دارد که حاصل میراث امپراتوری های قدرتمند گذشته مانند هخامنشیان، رومیان، سلجوقیان و عثمانیان است.

سفر به ترکیه، سفری به اعماق تاریخ است. در گوشه گوشه ی این سرزمین، بقایای باشکوه تمدن های باستانی به چشم می خورد. از شهر افسوس، یکی از هفت عجایب دنیای قدیم، تا معبد آرتمیس و شهر باستانی هیتی ها، هر کدام بخشی از داستان پر فراز و نشیب این سرزمین را روایت می کنند. اما ترکیه فراتر از موزه های باستان شناسی و بناهای تاریخی است. طبیعتی خیره کننده با سواحل رویایی، کوه های سر به فلک کشیده، جنگل های انبوه و دشت های پهناور، روح هر گردشگری را نوازش می دهد.

در این سرزمین، دریای مدیترانه با آبی بهشتی در سواحل جنوبی، با دریای اژه در غرب و دریای سیاه در شمال هم آغوش می شود و بهشتی برای دوستداران شنا، غواصی و آفتاب گرفتن فراهم می آورد. در قلب آناتولی، فلات مرکزی ترکیه با مناظر کوهستانی و دره های عمیق، مکانی رویایی برای کوهنوردی، کمپینگ و لذت بردن از طبیعت بکر است.

این تازه ابتدای راه است. در قسمت های بعدی با هم به استانبول، قلب تپنده ترکیه، سفر خواهیم کرد و رازهای این شهر جادویی را کشف خواهیم نمود. همچنین با فرهنگ و سنت های مردم خونگرم ترک آشنا می شویم و طعم غذاهای لذیذ و متنوع این دیار را خواهیم چشید.

درباره کشور ترکیه

استانبول، شهری که زمان در آن متوقف شده است

ببندید چمدانتان را! قسمت دوم سفر ما به ترکیه آغاز می شود. این بار به استانبول، نگین این سرزمین، پا می گذاریم. شهری که در طول تاریخ با نام های مختلفی همچون قسطنطنیه، بیزانس و دروازه شرق شناخته شده و همواره مرکز توجه امپراتوری های قدرتمند بوده است.

استانبول تنها شهری در دنیا است که بر روی دو قاره، اروپا و آسیا، بنا شده و تنگه‌ی بسفر، از میان آن می‌گذرد. این تنگه‌ی آبی، دریای مرمره را به دریای سیاه متصل می‌کند و نقش مهمی در تجارت و بازرگانی منطقه ایفا می‌کند.

اما استانبول فراتر از موقعیت جغرافیایی منحصر به فردش است. این شهر موزه ای زنده از تاریخ و فرهنگ است. قدم زدن در کوچه پس کوچه های پر پیچ و خم محله سلطان احمد، با مساجد باشکوهی همچون ایاصوفیه و سلطان احمد، شما را به دوران امپراتوری عثمانی می برد. گنبدهای نیلگون این مساجد که در برابر آسمان آبی می درخشند، نماد شکوه و عظمت معماری اسلامی هستند.

قصر باشکوه توپکاپی، محل اقامت سلاطین عثمانی، با شکوه و جلال هر گردشگری را مجذوب می کند. در تالارها و اتاق های مجلل این قصر، می توانید ردپای قدرت و تجمل امپراتوران را دنبال کنید.

علاوه بر بناهای تاریخی، استانبول جاذبه های دیگری نیز برای گردشگران دارد. بازار بزرگ (کاپالی چارشی) با هزاران مغازه که فرش های رنگارنگ، صنایع دستی نفیس و ادویه های معطر را به نمایش گذاشته اند، بهشتی برای دوستداران خرید است. در این بازار پر هیجان، می توانید با مغازه داران خوش برخورد چانه بزنید و سوغاتی های منحصر به فردی برای عزیزان خود تهیه کنید.

برای رهایی از هیاهوی بازار، می توانید با یک کشتی تفریحی بر روی امواج بسفر حرکت کنید و از تماشای مناظر خیره کننده دو طرف تنگه لذت ببرید. در امتداد بسفر، کاخ های مجلل، خانه های چوبی رنگارنگ و مساجد با مناره های بلند به چشم می خورد که تصویری به یاد ماندنی در ذهن شما نقش می بندد.

استانبول شهری زنده و پویاست که شبانه روز در جنب و جوش است. محله های تاریخی مانند بی اوغلو و خیابان استقلال پر از رستوران ها، کافه ها و بارهای شبانه است که تا ساعات اولیه صبح پذیرای گردشگران هستند. در این محله ها می توانید طعم غذاهای لذیذ ترکی را بچشید، با موسیقی زنده سرگرم شوید و از حال و هوای شبانه ی شهر لذت ببرید.

فرهنگ و سنت های مردم ترک، بخش جدایی ناپذیر از سفر به استانبول است. ترک ها مردمانی مهمان نواز و خونگرم هستند که همواره با رویی گشاده از گردشگران استقبال می کنند. در کوچه پس کوچه های استانبول، با لبخند گرم مغازه داران، خوشرویی مردم محلی و صدای اذان از مساجد مواجه خواهید شد.

فراموش نکنید که استانبول شهری برای تمام فصول است. در بهار با شکوفه های رنگارنگ، در تابستان با سواحل آفتابی، در پاییز با برگ های رنگارنگ درختان و در زمستان با فضایی رمانتیک پذیرای شما است.

این تنها بخش کوچکی از جذابیت‌های بی شمار استانبول بود. در قسمت بعدی، با هم به سراغ غذاهای لذیذ ترکی و طعم های بی نظیر این دیار خواهیم رفت.

درباره کشور ترکیه

غذاهای لذیذ ترکی

قسمت آخر سفر ما به ترکیه فرا رسیده است. اما این پایان ماجرا نیست! این بار می خواهیم شما را با دنیای وسوسه انگیز غذاهای ترکی آشنا کنیم.

آشپزی ترکی تلفیقی از طعم ها و سنت های مختلف است که با تأثیر از امپراتوری های گذشته مانند روم، ایران و عثمانی شکل گرفته است. در این سرزمین، غذا نه تنها رفع گرسنگی، بلکه به منزله ی دورهمی های خانوادگی، پذیرایی از مهمانان و جشن های مختلف است.

یکی از ارکان اصلی غذاهای ترکی، گوشت است. کباب ترکی که شهرت جهانی دارد، تنها یکی از انواع بی شمار کباب های ترکی است. از دیگر غذاهای گوشتی محبوب می توان به دونر، اسکندر، آدانا کباب و ایسکندر کباب اشاره کرد. این غذاها معمولا با نان تازه، برنج، سبزیجات گریل شده و ماست سرو می شوند.

صبحانه‌ی ترکی، جشنوراه ای از طعم ها و رنگ هاست. پنیرهای محلی، زیتون، مربای خانگی، عسل، گوجه فرنگی، خیار، انواع نان تازه و “menemen” (منمن) از اجزای جدایی ناپذیر یک صبحانه‌ی اصیل ترکی هستند. صرف یک صبحانه‌ی مفصل در تراس هتل با چشم اندازی رو به دریا یا در یک کافه‌ی سنتی در دل محله‌ی سلطان احمد، می تواند شروع به یاد ماندنی برای هر سفری باشد.

با این اوصاف، سفر به ترکیه بدون چشیدن طعم غذاهای لذیذ این دیار کامل نخواهد بود. پس در سفر خود به استانبول یا هر شهر دیگری در ترکیه، حتما زمانی را برای امتحان کردن غذاهای محلی و شیرینی های خوشمزه اختصاص دهید.

امیدواریم با این سفر کوتاه، توانسته باشیم گوشه ای از زیبایی ها و جذابیت‌های کشور ترکیه را به شما معرفی کنیم. ترکیه کشوری است که هم برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ و هم برای دوستداران طبیعت و تفریح، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه، از وب‌سایت شرکت مشاوره و سرمایه گذاری کارگر دیدن فرمایید. با بیش از 14 سال سابقه درخشان در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و با داشتن 18 شعبه فعال در ایران، ترکیه و قبرس شمالی، ما در کنار شما هستیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

اشتراک گذاری

بد نیست مطالعه کنید:

آنچه در این مطلب میخوانید !

برچسب ها

Reset password

Enter your email address and we will send you a link to change your password.

Get started with your account

to save your favourite homes and more

Sign up with email

Get started with your account

to save your favourite homes and more

By clicking the «SIGN UP» button you agree to the Terms of Use and Privacy Policy
Powered by Estatik
×