نقشه شهرهای قبرس شمالی + معرفی تمام شهرها

نقشه شهرهای قبرس شمالی + معرفی تمام شهرها
Rate this post

رویای شنا کردن در آب‌های زلال مدیترانه، قدم زدن در دل تاریخ باستان و تجربه فرهنگی اصیل را در سر دارید؟ پس به دنبال نقشه شهرهای قبرس شمالی باشید! این گوهر مدیترانه‌ای با سواحل شنی خیره‌کننده، شهرهای تاریخی پررمز و راز و مردمانی خونگرم، گزینه‌ای ایده‌آل برای سفر و حتی سرمایه‌گذاری است.

قبرس شمالی، که بخش ترک‌نشین جزیره قبرس به شمار می‌رود، با داشتن طبیعتی بکر و آب و هوایی مدیترانه‌ای، در طول سال پذیرای گردشگران است. کشف شهری باستانی در کنار ساحلی رویایی یا رفتن به دل کوهستان‌های سرسبز، تنها بخشی از تجربیات بی‌نظیری است که نقشه شهرهای قبرس شمالی برای شما به ارمغان می‌آورد.

اما پیش از بستن چمدان‌هایتان، بهتر است نگاهی به نقشه شهرهای قبرس شمالی بیندازیم و با شهرهای مهم این منطقه آشنا شویم. این نقشه به شما کمک می‌کند تا ضمن درک موقعیت جغرافیایی و تاریخی هر شهر، برنامه سفر خود را به بهترین شکل بچینید.

جالب است بدانید که کشف نقشه شهرهای قبرس شمالی، سفری در زمان نیز به حساب می‌آید. در این جزیره، شاهد آمیزه‌ای از فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف خواهید بود که ردپای آن‌ها در بافت شهری، بناهای تاریخی و حتی غذاهای محلی به چشم می‌خورد.

پس، بیایید با هم به دل نقشه شهرهای قبرس شمالی بزنیم و سفری هیجان‌انگیز را آغاز کنیم. اولین ایستگاه ما شهری است که قلب تپنده‌ی این منطقه به شمار می‌رود. حدس می‌زنید کجا باشد؟

نقشه شهرهای قبرس شمالی + معرفی تمام شهرها

شرکت مشاوره و سرمایه‌گذاری کارگر، با بیش از 14 سال سابقه درخشان در زمینه سرمایه‌گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی، آماده است تا شما را در این سفر همراهی کند. ما با داشتن 18 شعبه فعال در ایران، ترکیه و قبرس شمالی، همواره در کنار شما هستیم تا تجربه‌ای به‌یادماندنی از سفر و سرمایه‌گذاری در این منطقه داشته باشید. برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر، با کارشناسان مجرب ما در شرکت مشاوره و سرمایه‌گذاری کارگر تماس بگیرید.

نقشه شهرهای قبرس شمالی + معرفی تمام شهرها

ایستگاه اول: نیکوزیا قبرس شمالی

همان‌طور که در نقشه شهرهای قبرص شمالی مشاهده می‌کنید، نیکوزیا در مرکز این منطقه قرار گرفته است. اما نکته جالب توجه این است که نیکوزیا، تنها پایتختی در دنیا به شمار می‌رود که به دو بخش شمالی (ترک‌نشین) و جنوبی (یونانی‌نشین) تقسیم شده است. این دو بخش با خط سبزی به نام “خط سبز” از هم جدا می‌شوند که درواقع مرز میان قبرس شمالی و جمهوری قبرس (بخش جنوبی) است.

بخش شمالی نیکوزیا، که با نام لفکوشا (Lefkoşa) نیز شناخته می‌شود، پایتخت قبرس شمالی محسوب می‌شود. قدمت این شهر به 2500 سال قبل باز می‌گردد و در طول تاریخ، امپراتوری‌های مختلفی بر آن حکمرانی کرده‌اند. تماشای دیوارهای بلند و مستحکم شهر قدیمی لفکوشا، که یادگاری از دوران امپراتوری روم و بیزانس است، قطعا شما را به سفری در دل تاریخ می‌برد.

نقشه شهرهای قبرس شمالی + معرفی تمام شهرها

درون این دیوارها، با گذر از کوچه‌های باریک و پرپیچ و خم، به بازار رنگارنگ و سنتی لفکوشا می‌رسید. در این بازار می‌توانید انواع صنایع دستی، سوغات و ادویه‌های محلی را پیدا کنید. همچنین، در نقشه شهرهای قبرس شمالی، منطقه‌ای به نام “کاروانسرای سلیمیه” را خواهید دید که در بخش شمالی نیکوزیا واقع شده است. این کاروانسرای باشکوه، که در قرن شانزدهم ساخته شده، امروزه به عنوان موزه هنرهای عامیانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهر نیکوزیا در قبرس شمالی

مشاهده بیشتر و کامل تر: شهر نیکوزیا در قبرس شمالی

علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، لفکوشا دارای امکانات تفریحی و گردشگری متنوعی نیز هست. در نقشه شهرهای قبرس شمالی، پارک ملی “بوغاز” را در نزدیکی لفکوشا پیدا می‌کنید. این پارک با داشتن دریاچه‌ای زیبا، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، مکانی ایده‌آل برای گذراندن ساعاتی آرام در دل طبیعت است.

همچنین، با کمی جستجو در نقشه شهرهای قبرس شمالی، می‌توانید رستوران‌های متعدد و باکیفیت را بیابید که غذاهای ترکی، مدیترانه‌ای و بین‌المللی سرو می‌کنند. نشستن در تراس یکی از این رستوران‌ها با منظره‌ای رو به شهر، تجربه‌ای به یادماندنی برای شما رقم خواهد زد.

ایستگاه دوم: شهر گیرنه در قبرس شمالی

به سراغ مروارید درخشان نقشه شهرهای قبرس شمالی می‌رویم: گیرنه! این شهر بندری زیبا، با سواحل شنی خیره‌کننده و آب‌های زلال مدیترانه، همواره مورد توجه گردشگران است. قلعه قرون وسطایی گیرنه، که بر فراز بندر خودنمایی می‌کند، یادگاری از دوران صلیبی‌هاست و با قدم زدن در آن، حس و حال شوالیه‌های قرون وسطی را تجربه خواهید کرد.

شهر گیرنه قبرس شمالی

مشاهده بیشتر: شهر گیرنه قبرس شمالی

داخل قلعه گیرنه، موزه‌ای وجود دارد که در آن می‌توانید اشیاء تاریخی و سلاح‌های جنگی به جای مانده از آن دوران را مشاهده کنید. همچنین، با کمی گشت و گذار در نقشه شهرهای قبرس شمالی، متوجه اسکله قدیمی گیرنه خواهید شد. این اسکله با قایق‌های رنگارنگ ماهیگیری و رستوران‌های ساحلی، حال و هوایی رمانتیک دارد و گزینه‌ای مناسب برای صرف غذا با منظره‌ای بی‌نظیر از دریاست.

نقشه شهرهای قبرس شمالی + معرفی تمام شهرها

علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، گیرنه دارای سواحل فوق‌العاده‌ای است که در نقشه شهرهای قبرس شمالی به راحتی قابل شناسایی هستند. ساحل “آلاگادی” (Alagadi) با شن‌های طلایی و آب‌های کم‌عمق، مکانی ایده‌آل برای شنا و آفتاب گرفتن است. همچنین، ساحل “کاپارنگ” (Kaplıng) با صخره‌های زیبا و امکان غواصی، مورد علاقه‌ی گردشگران ماجراجو است.

در کنار لذت بردن از ساحل، تفریحات دیگری نیز در گیرنه انتظار شما را می‌کشند. در نقشه شهرهای قبرس شمالی، می‌توانید پارک آبی “آکوا پارک” را پیدا کنید که با سرسره‌های هیجان‌انگیز و استخرهای متنوع، ساعاتی مفرح را برای شما و خانواده‌تان به ارمغان می‌آورد.

ایستگاه سوم: فاماگوستا قبرس شمالی، شهر افسانه‌ها

در ادامه سفرمان در نقشه شهرهای قبرس شمالی، به شهر فاماگوستا می‌رسیم. این شهر تاریخی که در گذشته یکی از مهم‌ترین بنادر مدیترانه به شمار می‌رفت، امروزه با نام “شهر افسانه‌ها” شناخته می‌شود. بخش قدیمی فاماگوستا که توسط دیوارهای بلند احاطه شده، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

قدم زدن در خیابان‌های باریک و سنگفرش این منطقه، که زمانی مملو از جنب و جوش بوده، حس و حالی خاص دارد. در نقشه شهرهای قبرس شمالی، می‌توانید دروازه‌های تاریخی شهر فاماگوستا را به وضوح مشاهده کنید. دروازه “لندز” (Land’s Gate) و دروازه “دریا” (Sea Gate) از جمله این دروازه‌ها هستند که یادگاری از دوران ونیزی‌ها در این شهر محسوب می‌شوند.

شهر فاماگوستا در قبرس شمالی

بیشتر ببینید: شهر فاماگوستا در قبرس شمالی

علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، فاماگوستا دارای سواحل زیبایی نیز هست. ساحل “سالامیس” (Salamis) با شن‌های سفید و آب‌های فیروزه‌ای، مکانی ایده‌آل برای شنا و استراحت است. همچنین، در نقشه شهرهای قبرس شمالی، می‌توانید به منطقه “کارپاس” (Karpaz) بروید که به عنوان شمالی‌ترین نقطه قبرس شناخته می‌شود. این منطقه با طبیعت بکر و دست‌نخورده خود، میزبان گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی است.

در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، فاماگوستا دارای رستوران‌ها و کافه‌های متعددی است که در نقشه شهرهای قبرس شمالی به راحتی قابل شناسایی هستند. در این رستوران‌ها می‌توانید انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را امتحان کنید و از طعم‌های بی‌نظیر لذت ببرید.

ادامه سفر در نقشه شهرهای قبرس شمالی

سفرمان در نقشه شهرهای قبرس شمالی هنوز به پایان نرسیده است. در بخش‌های بعدی، به شهرهای دیگر این منطقه مانند اسکله، کارااوغلو، لفکه و … خواهیم رفت و با جاذبه‌های منحصر به فرد هر کدام آشنا می‌شویم.

همچنین، در این مسیر، اطلاعات مفیدی در مورد فرهنگ، آداب و رسوم و هزینه‌های سفر به قبرس شمالی ارائه خواهیم داد تا سفری بی‌دغدغه و خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزنیم.

شرکت مشاوره و سرمایه‌گذاری کارگر با سابقه‌ای درخشان در زمینه سرمایه‌گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی، آماده است تا شما را در این سفر همراهی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان، با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.

ایستگاه چهارم: اسکله در قبرس شمالی

در ادامه گشت و گذارمان در نقشه شهرهای قبرس شمالی، به بندر زیبای اسکله می‌رسیم. این شهر که در شرق قبرس شمالی واقع شده، به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی خاص، از دیرباز به عنوان دروازه آبی مدیترانه شناخته می‌شده است.

اسکله با داشتن اسکله‌ای مدرن و مجهز، مرکز مهم صادرات و واردات کالا در قبرس شمالی به شمار می‌رود. همچنین، این شهر به دلیل سواحل زیبا و آب‌های زلال مدیترانه، مقصدی جذاب برای گردشگران است.

در نقشه شهرهای قبرس شمالی، به راحتی می‌توانید سواحل متعددی را در اسکله پیدا کنید که برای شنا، آفتاب گرفتن و ورزش‌های آبی مناسب هستند. ساحل “باهچلی” (Bahçeli) با شن‌های طلایی و آب‌های کم‌عمق، مکانی ایده‌آل برای خانواده‌ها است. همچنین، ساحل “کائوش” (Kayış) با صخره‌های زیبا و امکان غواصی، مورد علاقه‌ی غواصان و علاقه‌مندان به طبیعت زیر آب است.

شهر اسکله قبرس شمالی

درباره شهر اسکه قبرس شمالی کامل‌تر بخوانید.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، اسکله دارای اماکن تاریخی و فرهنگی جالبی نیز هست. در نقشه شهرهای قبرس شمالی، می‌توانید قلعه “اسکله” را مشاهده کنید که قدمت آن به دوران بیزانس باز می‌گردد. همچنین، موزه “اسکله” با نمایش اشیاء تاریخی و باستانی این منطقه، اطلاعات جالبی از گذشته‌ی پرفراز و نشیب این شهر به شما ارائه می‌دهد.

در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، اسکله دارای رستوران‌ها و کافه‌های متعددی است که در نقشه شهرهای قبرس شمالی به راحتی قابل شناسایی هستند. در این رستوران‌ها می‌توانید انواع غذاهای دریایی، محلی و بین‌المللی را امتحان کنید و از طعم‌های بی‌نظیر لذت ببرید.

ایستگاه پنجم: کارااوغلو، بهشت طبیعت‌دوستان

در بخش شمالی نقشه شهرهای قبرس شمالی، به شهر سرسبز و کوهستانی کارااوغلو می‌رسیم. این شهر که در دامنه کوه‌های پنج انگشت واقع شده، به دلیل طبیعت بکر و دست‌نخورده خود، بهشتی برای طبیعت‌دوستان و عاشقان پیاده‌روی و کوهنوردی به شمار می‌رود.

در نقشه شهرهای قبرس شمالی، به راحتی می‌توانید مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی متعددی را در کارااوغلو پیدا کنید. این مسیرها با عبور از میان جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های خروشان و مناظر کوهستانی، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما رقم خواهند زد.

همچنین، در کارااوغلو می‌توانید از چشمه‌های آب معدنی و شفابخش این منطقه نیز دیدن کنید. این چشمه‌ها که در دامنه کوه‌ها قرار دارند، خواص درمانی متعددی دارند و برای بسیاری از بیماری‌ها مفید هستند.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، کارااوغلو دارای روستاهای سنتی و زیبایی است که در نقشه شهرهای قبرس شمالی به وضوح قابل مشاهده هستند. در این روستاها می‌توانید با مردمی خونگرم و مهمان‌نواز آشنا شوید و از سبک زندگی سنتی مردم قبرس شمالی آگاه شوید.

در کنار جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی، کارااوغلو دارای رستوران‌ها و کافه‌های محلی نیز هست که در نقشه شهرهای قبرس شمالی به راحتی قابل شناسایی هستند. در این رستوران‌ها می‌توانید انواع غذاهای محلی و سنتی قبرس را امتحان کنید و از طعم‌های اصیل این منطقه لذت ببرید.

ادامه سفر در نقشه شهرهای قبرس شمالی

سفرمان در نقشه شهرهای قبرس شمالی هنوز به پایان نرسیده است. در بخش‌های بعدی، به شهرهای دیگر این منطقه مانند لفکه، گوزلیورت، Yeni Erenköy و … خواهیم رفت و با جاذبه‌های منحصر به فرد هر کدام آشنا می‌شویم.

همچنین، در این مسیر، اطلاعات مفیدی در مورد فرهنگ، آداب و رسوم و هزینه‌های سفر به قبرس شمالی ارائه خواهیم داد تا سفری بی‌دغدغه و خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزنیم.

ایستگاه ششم: شهر لفکه در قبرس شمالی

در ادامه سفرمان در نقشه شهرهای قبرس شمالی، به روستای زیبای لفکه می‌رسیم. این روستا که در دامنه کوه‌های ترودوس واقع شده، به دلیل خانه‌های رنگارنگ و کوچه‌های باریک و پرپیچ و خم، به “روستای عروسک‌ها” مشهور است.

لفکه در نقشه شهرهای قبرس شمالی به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری شناخته می‌شود. قدم زدن در این روستای سنتی و تماشای خانه‌های سنگی با سقف‌های کاشی‌کاری شده، حس و حالی خاص دارد.

شهر لفکه در قبرس شمالی

مشاهده بیشتر: شهر لفکه قبرس شمالی

در لفکه می‌توانید از مغازه‌های صنایع دستی دیدن کنید و سوغاتی‌های منحصر به فردی از این منطقه برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. همچنین، در این روستا رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد که در نقشه شهرهای قبرس شمالی به راحتی قابل شناسایی هستند. در این رستوران‌ها می‌توانید انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را امتحان کنید و از طعم‌های بی‌نظیر لذت ببرید.

نقشه شهرهای قبرس شمالی + معرفی تمام شهرها

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی، لفکه دارای اماکن تاریخی و مذهبی جالبی نیز هست. در نقشه شهرهای قبرس شمالی، می‌توانید کلیسای “صلیب مقدس” را مشاهده کنید که قدمت آن به قرن هفدهم باز می‌گردد. همچنین، مسجد “علاءالدین” با معماری منحصربه‌فرد خود، یکی از جاذبه‌های مذهبی این منطقه به شمار می‌رود.

مشاهده بیشتر: زندگی در قبرس شمالی

ایستگاه هفتم: گوزلیورت در قبرس شمالی

در بخش غربی نقشه شهرهای قبرس شمالی، به شهر گوزل یورت می‌رسیم. این شهر که به “نگین غرب قبرس شمالی” مشهور است، با داشتن سواحل زیبا، باغ‌های سرسبز و آثار تاریخی متعدد، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران است.

در گوزل یورت می‌توانید از سواحل شنی و آب‌های زلال مدیترانه لذت ببرید. ساحل “آلچاگ” (Alçaga) با شن‌های طلایی و آب‌های کم‌عمق، مکانی ایده‌آل برای خانواده‌ها است. همچنین، ساحل “کاراآلان” (Karaalan) با صخره‌های زیبا و امکان غواصی، مورد علاقه‌ی غواصان و علاقه‌مندان به طبیعت زیر آب است.

شهر گوزل یورت قبرس شمالی

مشاهده بیشتر: شهر گوزل یورت قبرس شمالی

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، گوزل یورت دارای اماکن تاریخی و فرهنگی جالبی نیز هست. در نقشه شهرهای قبرس شمالی، می‌توانید قلعه “گوزل یورت” را مشاهده کنید که قدمت آن به دوران بیزانس باز می‌گردد. همچنین، موزه “گوزل یورت” با نمایش اشیاء تاریخی و باستانی این منطقه، اطلاعات جالبی از گذشته‌ی پرفراز و نشیب این شهر به شما ارائه می‌دهد.

در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، گوزل یورت دارای رستوران‌ها و کافه‌های متعددی است که در نقشه شهرهای قبرس شمالی به راحتی قابل شناسایی هستند. در این رستوران‌ها می‌توانید انواع غذاهای دریایی، محلی و بین‌المللی را امتحان کنید و از طعم‌های بی‌نظیر لذت ببرید.

ایستگاه هشتم: Yeni Erenköy، ساحلی آرام و دل‌انگیز

در ادامه گشت و گذارمان در نقشه شهرهای قبرس شمالی، به شهر ساحلی Yeni Erenköy می‌رسیم. این شهر که در غرب کارااوغلو واقع شده، با داشتن ساحلی آرام و دل‌انگیز، مکانی ایده‌آل برای استراحت است.

Yeni Erenköy در نقشه شهرهای قبرس شمالی به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای خانواده‌ها شناخته می‌شود. ساحل شنی این شهر با آب‌های کم‌عمق و امواج آرام، محیطی امن و مناسب برای شنا و آب‌بازی کودکان فراهم می‌کند.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، Yeni Erenköy دارای رستوران‌ها و کافه‌های متعددی است که در نقشه شهرهای قبرس شمالی به راحتی قابل شناسایی هستند. در این رستوران‌ها می‌توانید انواع غذاهای دریایی، محلی و بین‌المللی را امتحان کنید و از طعم‌های بی‌نظیر لذت ببرید.

همچنین، در Yeni Erenköy می‌توانید از ورزش‌های آبی مانند جت اسکی، قایق‌سواری و غواصی نیز لذت ببرید.

ایستگاه نهم: لاپتا، شهری با چشم‌اندازی خیره‌کننده

در بخش غربی نقشه شهرهای قبرس شمالی، به شهر لاپتا می‌رسیم. این شهر که به دلیل چشم‌انداز خیره‌کننده‌ی خود به کوه‌ها و دریا مشهور است، مکانی ایده‌آل برای پیاده‌روی، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری است.

در Lapta می‌توانید از مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی متعددی که در نقشه شهرهای قبرس شمالی به وضوح قابل مشاهده هستند، لذت ببرید. همچنین، در این شهر می‌توانید از دوچرخه‌سواری در کنار ساحل و تماشای مناظر بی‌نظیر مدیترانه لذت ببرید.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، Lapta دارای اماکن تاریخی و فرهنگی جالبی نیز هست. در نقشه شهرهای قبرس شمالی، می‌توانید کلیسای “آگیوس جورجیوس” را مشاهده کنید که قدمت آن به قرن هجدهم باز می‌گردد. همچنین، مسجد “لاپتا” با معماری منحصربه‌فرد خود، یکی از جاذبه‌های مذهبی این منطقه به شمار می‌رود.

در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، لاپتا دارای رستوران‌ها و کافه‌های متعددی است که در نقشه شهرهای قبرس شمالی به راحتی قابل شناسایی هستند. در این رستوران‌ها می‌توانید انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را امتحان کنید و از طعم‌های بی‌نظیر لذت ببرید.

ایستگاه دهم: Catalköy، روستایی با بافت سنتی

در بخش غربی نقشه شهرهای قبرس شمالی، به روستای Catalköy می‌رسیم. این روستا که بافتی سنتی و دست‌نخورده دارد، نمونه‌ای از سبک زندگی اصیل مردم قبرس شمالی را به نمایش می‌گذارد.

Catalköy در نقشه شهرهای قبرس شمالی به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران علاقه‌مند به فرهنگ و تاریخ شناخته می‌شود. قدم زدن در کوچه‌های باریک و پرپیچ و خم این روستا و تماشای خانه‌های سنگی با سقف‌های کاشی‌کاری شده، حس و حالی خاص دارد.

نقشه شهرهای قبرس شمالی + معرفی تمام شهرها

در Catalköy می‌توانید از مغازه‌های صنایع دستی دیدن کنید و سوغاتی‌های منحصر به فردی از این منطقه برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. همچنین، در این روستا رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد که در نقشه شهرهای قبرس شمالی به راحتی قابل شناسایی هستند. در این رستوران‌ها می‌توانید انواع غذاهای محلی و سنتی قبرس را امتحان کنید و از طعم‌های اصیل این منطقه لذت ببرید.

به بخش دوم سفرمان در نقشه شهرهای قبرس شمالی خوش آمدید!

در بخش‌های قبلی، به ده مورد از جذاب‌ترین شهرهای این منطقه سفر کردیم و با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی آن‌ها آشنا شدیم.

در ادامه‌ی این سفر، به مناطق شمالی، شرقی و مرکزی نقشه شهرهای قبرس شمالی خواهیم رفت و گشتی در میان زیبایی‌های منحصر به فرد این بخش‌ها خواهیم داشت.

منطقه شمالی:

  • Karpaz: شبه جزیره‌ای بکر و دست‌نخورده در شمالی‌ترین نقطه‌ی قبرس شمالی که به عنوان “بهشت طبیعت‌دوستان” شناخته می‌شود. در این منطقه می‌توانید از سواحل بکر، تالاب‌های پرندگان، و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری دیدن کنید.
  • Dipkarpaz: روستایی سنتی در شبه جزیره‌ی Karpaz که با معماری اصیل و سبک زندگی سنتی مردم قبرس شمالی، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای شما رقم خواهد زد.
  • Bogaz: روستایی ساحلی با سواحلی شنی و آب‌های زلال که مکانی ایده‌آل برای شنا، آفتاب گرفتن و ورزش‌های آبی است.

منطقه شرقی:

  • Kantara: قلعه‌ای تاریخی بر فراز تپه‌ای مشرف به دریا که قدمت آن به دوران بیزانس باز می‌گردد. این قلعه منظره‌ای بی‌نظیر از سواحل شرقی قبرس شمالی را به شما ارائه می‌دهد.
  • Yeni Erenköy: شهر ساحلی آرام و دل‌انگیزی که با داشتن ساحلی شنی و آب‌های کم‌عمق، مکانی ایده‌آل برای استراحت است.
  • Lapta: شهری با چشم‌اندازی خیره‌کننده به کوه‌ها و دریا که مکانی ایده‌آل برای پیاده‌روی، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری است.

منطقه مرکزی:

  • گوزلیورت: نگین غرب قبرس شمالی که با داشتن سواحل زیبا، باغ‌های سرسبز و آثار تاریخی متعدد، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران است.
  • لفکه: روستای عروسک‌ها که با خانه‌های رنگارنگ و کوچه‌های باریک و پرپیچ و خم، به این نام مشهور است.
  • اسکله: دروازه آبی مدیترانه که با داشتن اسکله‌ای مدرن و مجهز، مرکز مهم صادرات و واردات کالا در قبرس شمالی به شمار می‌رود.

منطقه جنوبی:

  • Salamis: شهری باستانی که قدمت آن به قرن ۱۱ قبل از میلاد باز می‌گردد. ویرانه‌های این شهر شامل تئاتر، حمام، و استادیوم است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.
  • Famagusta: شهری تاریخی که در گذشته یکی از مهم‌ترین بنادر مدیترانه به شمار می‌رفت. این شهر به دلیل دیوارهای بلند و دروازه‌های تاریخی‌اش مشهور است.
  • Agios Barnabas Monastery: صومعه‌ای تاریخی که در قرن ششم میلادی بنا شده است. این صومعه به نام سنت بارناباس، یکی از حواریون عیسی مسیح، نامگذاری شده است.
  • Vronsi: روستایی سنتی که با معماری اصیل و سبک زندگی سنتی مردم قبرس شمالی، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای شما رقم خواهد زد.

  • Pyla: روستای ساحلی با سواحلی شنی و آب‌های زلال که مکانی ایده‌آل برای شنا، آفتاب گرفتن و ورزش‌های آبی است.

شهر ارواح در قبرس شمالی:

در قبرس شمالی، شهر واروشا که به شهر ارواح نیز معروف است، یادآور زخم‌های عمیق تاریخ و گذر زمان است. این منطقه که زمانی تفرجگاهی پررونق و مملو از زندگی بود، در پی وقایع خشونت‌آمیز سال ۱۹۷۴ به طور کامل متروکه شد و به نمادی از درگیری‌های قبرس تبدیل گشت.

واروشا که زمانی به عنوان نگین ساحلی مدیترانه می‌درخشید، هتل‌های مجلل، آپارتمان‌های شیک و سواحل زیبا را در خود جای داده بود. اما در خلال تهاجم ترکیه به قبرس، این منطقه به طور کامل تخلیه شد و ساکنان یونانی‌تبار آن به جنوب جزیره گریختند. از آن زمان به بعد، واروشا در محاصره نظامی قرار گرفته و به دست فراموشی سپرده شده است.

امروزه، گشت و گذار در خیابان‌های خالی واروشا، حس غریبی از سکوت و انزوا را به همراه دارد. ساختمان‌ها که زمانی پر از شور و نشاط بودند، اکنون در معرض باد و باران فرسوده شده و غبار زمان بر آنها نشسته است. گویی زمان در واروشا متوقف شده و این شهر به یادبودی از گذشته‌ای پررونق تبدیل شده است.

شهر ارواح قبرس شمالی

مشاهده بیشتر: شهر ارواح قبرس شمالی

واروشا، با وجود وضعیت غم‌انگیزش، به عنوان جاذبه‌ای توریستی نیز شناخته می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند با تورهای راهنما از این منطقه دیدن کرده و شاهد ویرانی‌ها و زیبایی‌های منحصر به فرد آن باشند. داستان واروشا، داستانی غم‌انگیز از جنگ و جدایی است، اما در عین حال یادآور تاب‌آوری و امید انسان نیز می‌باشد.

بازدید از واروشا تجربه‌ای تکان‌دهنده و تأمل‌برانگیز است که می‌تواند دیدگاه عمیق‌تری نسبت به تاریخ پیچیده قبرس و پیامدهای مخرب درگیری‌ها ارائه دهد.

شهر ارجان قبرس شمالی

شهر ارجان قبرس شمالی، با آب و هوای دلنشین مدیترانه‌ای، طبیعت بکر و زیبا، زیرساخت‌های مدرن، هزینه‌ی پایین زندگی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری جذاب، امنیت و آرامش، و مردمی خونگرم، گویی نگینی درخشان در قلب مدیترانه می‌درخشد.

شهر ارجان قبرس شمالی

مشاهده کامل تر: شهر ارجان قبرس شمالی

این شهر برای هر سلیقه‌ای حرفی برای گفتن دارد. عاشقان طبیعت می‌توانند از مناظر کوه‌ها، دریا و جنگل‌های ارجان لذت ببرند، گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی آن دیدن کنند، سرمایه‌گذاران در زمینه‌ی‌های مختلف مانند گردشگری، املاک و مستغلات، و تجارت در آن فعالیت کنند، مهاجران در فضایی امن و آرام زندگی کنند، و همه و همه از هزینه‌ی پایین زندگی و مردمی خونگرم این شهر بهره‌مند شوند.

اگر به دنبال مکانی ایده‌آل برای زندگی، سرمایه‌گذاری یا گردشگری هستید، شهر ارجان قبرس شمالی را از دست ندهید!

نقشه شهرهای قبرس شمالی + معرفی تمام شهرها

شهر بافرا قبرس شمالی

در قلب دریای مدیترانه، جایی که تاریخ و طبیعت در هم آمیخته اند، شهر بافرا در قبرس شمالی منتظر شماست.

این شهر که با سواحل شنی طلایی، آب های فیروزه ای و بناهای تاریخی باشکوه خود مسحور کننده است، مقصدی ایده آل برای گردشگران و مهاجرانی است که به دنبال تجربه ای منحصر به فرد هستند.

بافرا با پیشینه ای که به دوران باستان باز می گردد، گویی داستانی کهن را در هر گوشه و کنار خود روایت می کند. قلعه سنت هیلاریون که بر فراز تپه ای مشرف به شهر واقع شده است، یادآور شکوه و جلال امپراطوری روم است. شهر باستانی سالامیس با ویرانه های معابد، حمام ها و تئاترها، عظمت تمدن های گذشته را به رخ می کشد. و کلیساهای باستانی همچون کلیسا آپوستولوس بارناباس، حامل میراث معنوی غنی این سرزمین هستند.

اما بافرا فقط تاریخ نیست. طبیعت بکر و دست نخورده این شهر، روح هر گردشگری را نوازش می دهد. سواحل شنی که گویی تا افق امتداد یافته اند، مکانی ایده آل برای آرامش و لذت بردن از آفتاب هستند. آب های فیروزه ای دریای مدیترانه، علاقه مندان به شنا و غواصی را به خود جلب می کند. و طبیعت سرسبز با درختان زیتون و نارنج، طراوت و شادابی را به ارمغان می آورد.

شهر بافرا در قبرس شمالی

شهر بافرا در قبرس شمالی

مشاهده بیشتر و کامل تر: شهر بافرا قبرس شمالی

مردم خونگرم و مهمان نواز بافرا با آغوش باز پذیرای شما هستند و فرهنگ اصیل قبرسی را با شما به اشتراک می گذارند. غذاهای سنتی لذیذ که با مواد اولیه تازه و با کیفیت تهیه می شوند، طعم به یاد ماندنی را در سفر شما رقم خواهند زد.

هزینه های زندگی در بافرا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مناسب است و این شهر را به گزینه ای ایده آل برای زندگی و سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

اگر به دنبال سفری متفاوت و خاطره انگیز هستید، بافرا در قبرس شمالی منتظر شماست.

لانگ بیچ اسکله در قبرس شمالی

در میان شهرهای قبرس شمالی، لانگ بیچ اسکله (Long Beach Iskele) مانند نگینی درخشان می درخشد. این شهر ساحلی که در فاصله 12 کیلومتری شهر فاماگوستا واقع شده است، به خاطر سواحل شنی طولانی و منحصر به فرد خود، شهرت جهانی پیدا کرده است.

شن های نرم و طلایی لانگ بیچ اسکله، قدم زدن در ساحل را به تجربه ای لذت بخش تبدیل می کند. آب های زلال و فیروزه ای مدیترانه در این ساحل، محیطی ایده آل برای شنا، آفتاب گرفتن و انجام انواع ورزش های آبی مانند جت اسکی، قایق سواری و غواصی فراهم می کند.

علاوه بر زیبایی های طبیعی، لانگ بیچ اسکله دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نیز می باشد. در این شهر می توانید از هتل ها و رستوران های لوکس، کافه ها و بارهای ساحلی، مغازه های متعدد و بازارهای محلی استفاده کنید.

شهر لانگ بیچ اسکله در قبرس شمالی

مشاهده بیشتر : لانگ بیچ اسکله در قبرس شمالی

لانگ بیچ اسکله به خاطر موقعیت جغرافیایی مناسب خود، دسترسی آسانی به سایر شهرهای قبرس شمالی دارد. شما می توانید به راحتی از این شهر به فاماگوستا، کارنیا، گیرنه و دیگر مقاصد گردشگری محبوب قبرس شمالی سفر کنید.

اگر به دنبال مکانی آرام و زیبا برای گذراندن تعطیلات خود هستید، لانگ بیچ اسکله انتخابی ایده آل برای شما خواهد بود. در این شهر می توانید از طبیعت بکر، تفریحات متنوع و مردمانی خونگرم لذت ببرید و خاطره ای به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

آیا به دنبال سرمایه گذاری مطمئن هستید؟

لانگ بیچ اسکله به دلیل پتانسیل بالای گردشگری و رشد روز افزون قیمت املاک، به عنوان یکی از بهترین مناطق برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی شناخته می شود. شرکت مشاوره و سرمایه گذاری کارگر با بیش از 14 سال سابقه ی درخشان در زمینه ی سرمایه گذاری در قبرس شمالی، می تواند شما را در یافتن بهترین فرصت های سرمایه گذاری در لانگ بیچ اسکله یاری کند.

شهر اسن تپه در قبرس شمالی

در میان شهرهای رو به رشد قبرس شمالی، اسن تپه (Esentepe) مانند نگینی در حال ظهور می درخشد. این منطقه ی بکر و دست نخورده که در فاصله ی کوتاهی از شهر گیرنه واقع شده است، با چشم اندازهای خیره کننده ی خود از کوه ها و دریا، هر گردشگری را مجذوب خود می کند.

اسن تپه بهشتی برای دوستداران طبیعت است. در این منطقه می توانید از تماشای مناظر کوهستانی سرسبز، دشت های گل های وحشی و سواحل شنی بکر لذت ببرید. علاوه بر این، وجود مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری متعدد در اسن تپه، فرصتی عالی را برای ورزش و تفریح در طبیعت فراهم می کند.

اما جذابیت های اسن تپه به اینجا ختم نمی شود. این منطقه دارای امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی نیز برای ساکنین و گردشگران می باشد. در اسن تپه می توانید از ویلاها و آپارتمان های مدرن با چشم اندازهای فوق العاده، رستوران ها و کافه های متعدد با غذاهای لذیذ، و مراکز خرید متنوع لذت ببرید.

شهر اسن تپه در قبرس شمالی

مشاهده بیشتر: شهر اسن تپه قبرس شمالی

همچنین، اسن تپه به دلیل موقعیت استراتژیک خود، دسترسی آسانی به دیگر شهرهای قبرس شمالی مانند گیرنه، کارنیا و فاماگوستا دارد. شما می توانید به راحتی از این منطقه به جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهرها سفر کنید و خاطره ای به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

اسن تپه، انتخابی ایده آل برای زندگی و سرمایه گذاری

اگر به دنبال مکانی آرام و زیبا برای زندگی یا سرمایه گذاری هستید، اسن تپه انتخابی ایده آل برای شما خواهد بود. این منطقه به دلیل رشد روز افزون و پتانسیل بالای خود، به عنوان یکی از بهترین مناطق برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی شناخته می شود.

شهر تاتلیسو در قبرس شمالی

در میان شهرهای قبرس شمالی، تاتلیسو (Tatlisu) مانند طعم گس و شیرین زندگی خودنمایی می کند. این شهر ساحلی که در شبه جزیره کارپاس واقع شده است، با تضادهای منحصر به فرد خود، هر گردشگری را مجذوب خود می کند.

از یک سو، تاتلیسو دارای سواحل شنی بکر و دست نخورده ای است که در کنار آب های زلال مدیترانه، مکانی ایده آل برای آرامش و تفریح را فراهم می کند. قدم زدن در ساحل این شهر و شنیدن صدای امواج دریا، لذتی وصف ناشدنی را به ارمغان می آورد.

از سوی دیگر، تاتلیسو دارای تاریخ غنی و فرهنگی بسیار قدیمی نیز می باشد. در این شهر می توانید از ویرانه های باستانی، قلعه های تاریخی و مساجد قدیمی دیدن کنید و سفری به اعماق تاریخ داشته باشید.

شهر تاتلیسو در قبرس شمالی

مشاهده بیشتر: شهر تاتلیسو در قبرس شمالی

اما ویژگی های تاتلیسو به اینجا ختم نمی شود. این شهر دارای مردمانی گرم و مهمان نواز نیز می باشد که با آغوش باز از گردشگران استقبال می کنند. در تاتلیسو می توانید طعم غذاهای لذیذ قبرس شمالی را بچشید و از فرهنگ و آداب و رسوم این مردم مهمان نواز آشنا شوید.

تاتلیسو، انتخابی منحصر به فرد برای زندگی و سرمایه گذاری

اگر به دنبال تجربه ای منحصر به فرد هستید، تاتلیسو انتخابی ایده آل برای شما خواهد بود. این شهر با تضادهای جذاب خود، می تواند طعم گس و شیرین زندگی را به شما بچشاند.

شهر لفکوشا در قبرس شمالی

لفکوشا (Lefkosa)، پایتخت قبرس شمالی، مانند گذرگاهی در تاریخ و فرهنگ این سرزمین خودنمایی می کند. این شهر که در قلب جزیره قبرس واقع شده است، با بافت تاریخی غنی و جاذبه های فرهنگی متنوع، هر گردشگری را مجذوب خود می کند.

لفکوشا به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است که هر کدام داستان خود را روایت می کنند. در بخش شمالی این شهر می توانید از دیوارهای قدیمی شهر، مساجد تاریخی مانند مسجد سلیمیه، کلیسای های باستانی و خانه های سنگی با معماری عثمانی دیدن کنید.

شهر لفکوشا در قبرس شمالی

مشاهده بیشتر: شهر لفکوشا قبرس شمالی

علاوه بر این، لفکوشا دارای بازارهای سنتی پر رونق، موزه های جذاب و رستوران های متعدد با غذاهای لذیذ قبرسی نیز می باشد. در این شهر می توانید با مردمی گرم و مهمان نواز آشنا شوید و از فرهنگ و آداب و رسوم اصیل قبرس شمالی بهره مند شوید.

لفکوشا، انتخابی ایده آل برای زندگی و سرمایه گذاری

اگر به دنبال تجربه ای غنی و فرهنگی هستید، لفکوشا انتخابی ایده آل برای شما خواهد بود. این شهر با پیشینه تاریخی و جاذبه های فرهنگی متنوع خود، می تواند لحظات بی نظیری را برای شما رقم بزند.

شهر کارپاز در قبرس شمالی

در گوشه ای از قبرس شمالی، شبه جزیره کارپاز (Karpaz) مانند راز سر به مهر طبیعت خودنمایی می کند. این منطقه بکر و دست نخورده که در شمالی ترین نقطه جزیره واقع شده است، با سواحل شنی بکر، آب های فیروزه ای مدیترانه و طبیعت وحشی خود، هر گردشگری را مجذوب خود می کند.

در کارپاز گویی زمان متوقف شده است. در این شبه جزیره می توانید از قدم زدن در سواحل خلوت و تماشای پرندگان مهاجر، گشت و گذار در دشت های سرسبز و تماشای گل های رنگارنگ و یا صعود به کوه های بکر و لذت بردن از چشم اندازهای پانوراما لذت ببرید.

شهر کارپاز قبرس شمالی

مشاهده بیشتر: شهر کارپاز قبرس شمالی

علاوه بر این، کارپاز دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی منحصر به فردی نیز می باشد. در این منطقه می توانید از خرابه های باستانی، مساجد قدیمی و خانه های سنتی با معماری قبرسی دیدن کنید. همچنین، کارپاز به دلیل موقعیت مکانی خود، زیستگاه لاک پشت های دریایی Caretta نیز می باشد.

کلام آخر

قبرس شمالی با تاریخ غنی، فرهنگ منحصر به فرد و طبیعت بکر، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران و سرمایه‌گذاران است. در این سفر مجازی که در نقشه شهرهای قبرس شمالی گشتیم، به شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز این منطقه سفر کردیم و با زیبایی‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی هر کدام آشنا شدیم.

از سواحل بکر و آب‌های زلال در شمال و جنوب گرفته تا قلعه‌های تاریخی و موزه‌های جذاب در مرکز و شرق و غرب، قبرس شمالی برای هر سلیقه‌ای جاذبه‌ای دارد.

اگر قصد سفر به قبرس شمالی را دارید، می‌توانید با استفاده از اطلاعات ارائه شده در این مقاله، برنامه‌ریزی سفر خود را به بهترین نحو انجام دهید. همچنین می‌توانید از خدمات شرکت مشاوره و سرمایه‌گذاری کارگر برای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و خرید ملک در این منطقه استفاده کنید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بد نیست مطالعه کنید:

آنچه در این مطلب میخوانید !

Reset password

Enter your email address and we will send you a link to change your password.

Powered by Estatik
×